نماینده استان قزوین در شورای عالی استان ها: به مصوبه هیئت دولت در مورد منطقه نمونه گردشگری آب گرم توجه نشده است
دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
هادی خمسه

نماینده استان قزوین در شورای عالی استان ها گفت: شهرستان آوج منطقه مستعد بوم‌گردی است و شهر آب‌گرم توسط هیئت دولت در سال‌های گذشته به عنوان منطقه نمونه گردشگری انتخاب شده است و انتظار این است، به این مصوبه هیئت دولت پرداخته شود.

هادی خمسه نماینده استان قزوین در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، با گلایه از کم‌توجهی به موضوع گردشگری این استان، گفت: گردشگری می‌تواند مهم‌ترین مزیت نسبی استان قزوین باشد اما متأسفانه کم‌توجهی مسئولان، باعث شده این مزیت، چندان به چشم نیاید.

وی افزود: استان قزوین، بیش‌ترین آثار ثبت شده ملی را دارد و مراکز متعدد گردشگری دیدنی استان زبانزد خاص و عام است اما نتوانسته‌ایم، آن را به خوبی به مردم و توریست‌ها معرفی کنیم.

خمسه خاطرنشان کرد: کاروانسراهای منحصر به فرد، غارهای طبیعی زیبا مانند غار علی‌کرد که دست کمی از غار علی‌صدر ندارد، مباحث مربوط به آب درمانی و آب‌گرم و آب‌های معدنی باکیفیت در شهرهایی مانند آب‌گرم که آب‌های سرد و گرم و ولرم دارد، از ظرفیت‌های نمونه استان قزوین است که چندان به آن پرداخته نشده است، هرچند تلاش‌هایی در سال‌های اخیر در این زمینه صورت گرفته اما هنوز جای کار، بسیار دارد.

نماینده استان قزوین در شورای عالی استان‌ها، تصریح کرد: شهرستان آوج منطقه مستعد بوم‌گردی است و شهر آب‌گرم توسط هیئت دولت در سال‌های گذشته به عنوان منطقه نمونه گردشگری انتخاب شده است و انتظار این است، به این مصوبه هیئت دولت پرداخته شود.

خمسه در پایان اظهار داشت: رونق گردشگری قطعاً موجب رونق اشتغال، تقویت مردم مناطق محروم استان و به کارگیری ظرفیت‌ها می‌شود و لازم است همه ما همت بیش‌تری را صرف این موضوع کنیم.

 

پایان پیام /

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی