نماینده استان یزد در شورای عالی استان ها: بیش‌ترین خسارت‌های سیل در بافت تاریخی شهر یزد اتفاق افتاده است
شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
انصاری

انصاری گفت: بافت تاریخی شهر یزد متحمل بیشترین آسیب ها بوده و لازم است ساکنان در بافت تاریخی، برای ایمنی بیشتر تا اطلاع ثانوی نسبت به ترک بافت اقدام و در حسینیه‌ها، تکایا و مساجد و ورزشگاه‌های بیرون از بافت تاریخی اقامت کنند.

جلال انصاری نماینده استان یزد در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، با اشاره به تاریخچه سیل در این استان گفت: مرداد سال 1335 نیز سیل بزرگی استان یزد را مورد هجوم قرار داد به طوری که 17 شبانه روز باران می بارید و خسارت های فراوانی به استان وارد آمد.

وی در مورد اخرین وضعیت سیل جاری در استان یزد نیز اظهار داشت: پنج شنبه شب، بارش باران به مقدار 75 میلیمتر در عرض سه ساعت اتفاق افتاد که این بارش، میانگین یکساله بارندگی در یزد است از سوی دیگر، ورود سیلاب های ناشی از بارندگی شهرستانهای تفت و مهریز نیز مزید بر علت شد تا خسارات بیشتری اتفاق بیفتد و نگرانی‌هایی بابت سرریز شدن سیل بندهای یزد وجود داشت اما اکنون شرایط این سیل بندها پایدار است و فعلاً نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

انصاری ادامه داد: بافت تاریخی شهر یزد متحمل بیشترین آسیب ها بوده و لازم است ساکنان در بافت تاریخی، برای ایمنی بیشتر تا اطلاع ثانوی نسبت به ترک بافت اقدام و در حسینیه‌ها، تکایا و مساجد و ورزشگاه‌های بیرون از بافت تاریخی اقامت کنند.

نماینده استان یزد در شورای عالی استان ها خاطرنشان کرد: نیاز  است تا با همکاری استان‌های معین برای ارسال نیرو و تجهیزات به یزد اقدام شود.

وی تصریح کرد: بر طبق گزارش استاندار یزد، تاکنون ۵هزار و ۶۵۰ واحد مسکونی شهری، ۴۵۰ واحد تجاری_ صنعتی، ۷ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی روستایی، ۲۵۰۰ راه و ابنیه، ۱۶۰ ساختمان، تاسیسات و ادوات کشاورزی و نیز تعدادی از ساختمان ها دولتی، ابنیه و زیر ساخت ها دچار خساراتی شدند که باید برای آن ها اقدامات لازم انجام شود.

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی