نماینده استان تهران در شورای عالی استان ها مطرح کرد: ترک فعل آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی در حادثه سیل منطقه امامزاده داوود
شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
آقامیری

حجت الاسلام آقامیری گفت: در سیلاب منطقه امامزاده داوود باید از آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی بازخواست کنیم چرا که دچار ترک فعل شده‌اند و این مسئله باید پیگیری شود.

حجت‌الاسلام سید محمد آقامیری نماینده استان تهران در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به حادثه تلخ اخیر در منطقه امامزاده داوود، گفت: ۷ رودخانه اصلی از بالادست به سوی تهران سرازیر می‌شود که ۲ بخش دارد که برخی مربوط به شهر تهران است و مرتبط با مدیریت شهری تهران می‌شود و برخی نیز مرتبط با خارج شهر تهران است.

وی افزود: در تهران به طور مرتب کانال‌ها لایروبی می‌شود تا بتوانند آب‌های سطحی را مدیریت کنند. به طور کلی تهران ۷۵۰ کیلومتر کانال نیاز دارد که بیش از ۶۰۰ کیلومتر آن تاکنون ایجاد شده است.

عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای عالی استان‌ها، ادامه داد: در حوزه خارج شهر تهران، آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی مسئولیت دارند و باید با نظارت و مراقبت مستمر و لایروبی، مراقب باشند که حادثه‌ای ایجاد نشود. در خصوص حادثه رخ داده نیز نظر به اینکه در بالادست شهر تهران بوده، وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی متولی اصلی کنترل و مدیریت رودخانه ها و مسیل های بالادست شهر تهران بوده و مدیرت شهری نیز در حیطه جغرافیای درون شهر تکالیف خود را مستمرا انجام می دهد.


آقامیری خاطرنشان کرد: در این منطقه، در یکی دو سال گذشته نظارت خوبی انجام نشده است، لایروبی صورت نگرفته و اگر بهسازی و لایروبی به طور منظم صورت نگیرد، نخاله‌ها و مصالح همراه با گل و لای وارد می‌شود و می‌تواند مسبب حادثه شود.


نماینده استان تهران در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: در سیلاب منطقه امامزاده داوود باید از آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی بازخواست کنیم چرا که دچار ترک فعل شده‌اند و این مسئله باید پیگیری شود.

وی اظهار داشت: البته به مردم هشدار داده شده بوده و عده‌ای از مردم نیز محل را ترک کرده بودند اما متأسفانه عده‌ای دیگر بی توجه به اعلان‌ها، در روستا مانده بودند.

حجت‌الاسلام آقامیری از مردم خواست هشدارها را جدی بگیرند و با گلایه از عده‌ای که این مسائل را خیلی جدی نمی‌گیرند، گفت: برای مثال در این سیل اخیر که کشور را تحت تأثیر قرار داده است، مشاهده می‌کنیم که برخی کنار رودخانه و در مسیر سیل به عکاسی و فیلمبرداری مشغول هستند.

وی در پایان از آخرین وضعیت شهر تهران هم خبر داد و اظهار داشت: در چندین نقطه از شهر آب‌گرفتگی وجود داشت که تاکنون برطرف شده است.

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی