نماینده سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها هشدار داد: مردم مراقب و مسئولان آماده باشند / سیل در کمین سیستان و بلوچستان
چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
اعظمی

اعظمی با اشاره به بارندگی‌های اخیر و هشدارهای سازمان هواشناسی از مردم و مسئولان خواست برای کاهش خسارت و تلفات سیل آماده باشند.

فاروق اعظمی نماینده استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با اشاره به وقوع باران‌های سیل‌آسا در استان سیستان و بلوچستان به ویژه شهر زاهدان گفت: باتوجه به هشدارهای داده شده، از روزگذشته(دوشنبه) سامانه بارشی مونسون در جنوب سیستان و بلوچستان فعال شد و امروز زاهدان را در برگرفت.

وی افزود: هرچند باراندگی سبب خوشحالی مردم شده است و باتوجه به خشکسالی اخیر و کاهش بارندگی مردم را غرق در لذت کرده است اما باید مراقب هشدارهای هواشناسی باشیم تا خدای ناکرده این خوشحالی به عزا تبدیل نشود.

اعظمی تصریح کرد: بر اساس هشدار سازمان هواشناسی عمده تمرکز بارش‌های سامانه مونسون برای روز پنجشنبه در یک سوم میانی سیستان و بلوچستان از زاهدان تا ایرانشهر و همچنین روز جمعه در همین مناطق خواهد بود.

نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: سازمان‌های امدادی نیز فعال شده‌اند و به صورت آماده باش در حال رصد اتفاقات هستند تا بتوانند به بهترین شکل از وقوع حوادث احتمالی جلوگیری کنند.

وی بیان کرد: هرچند سیل اخیر استهبان که موجب کشته شدن تعدادی از هموطنان ما شد دردناک و ناراحت کننده بود اما سبب شد مردم، مسئولان و سازمان‌های کمک‌رسان هشیاری بیشتری داشته باشند و اصول ایمنی را رعایت کنند.

اعظمی اظهار کرد: سیل برخی از مناطق سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان زاهدان را در برگرفته است و بر اساس اعلام دفتر مدیریت بحران سیستان و بلوچستان هشت شهرستان و ۳۵ روستا در جنوب این استان گرفتار سیلاب شده‌اند.

سیل در یکی از روستاهای سیستان و بلوچستان

نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: بر اساس آمارها تاکنون ۲۸۶ نفر سیلزده استان در قالب ۱۹۷ خانوار در چادرهای جمعیت هلال احمر اسکان اضطراری داده شدند.

وی نسبت به وقوع سیلاب و احتمال خسارت جانی و مالی هشدار داد و گفت: متاسفانه تاکنون دو نفر بر اثر برق گرفتگی و اتصالات برق ناشی از بارندگی و یک راهدار در پی تلاش برای بازگشایی مسیر بعد از سیل جان خود را از دست داده اند.

اعظمی در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای ملت ایران گفت: امیدوارم با هشیاری مردم و آماده باش مسئولان امر این بارندگی‌ها نعمت باشد و شاهد خسارت جانی و مالی نباشیم.

پدیده مونسون روی اقیانوس هند تشکیل می‌شود که بارش‌های شدید روی دریا در هندوستان و پاکستان را در پی دارد و اثرات آن مناطق جنوب شرق ایران را هم فرا می‌گیرد.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی