سید محمد آقامیری تاکید کرد: تزریق ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی به بازار مسکن با اخذ مالیات از خانه‌های خالی
دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
آقامیری

عضو شورای شهر تهران گفت: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مسکن خالی داریم که یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد متعلق به کسانی است که بیش از یک ملک دارند. باید قانون به صورتی باشد که این افراد مالیات مسکن سرمایه ای خود را پرداخت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد آقامیری عضو شورای شهر تهران و نماینده استان تهران در شورای عالی استان‌ها، در صحن امروز شورای شهر درباره موضوعات مالیاتی در تهران گفت: هدف ما از مالیات خانه های خالی، اخذ مالیات نبود بلکه وارد کردن آنها در چرخه مسکن بود. شناسایی این خانه ها به این دلیل است که مشکلات مسکن برطرف شود.

نماینده استان تهران در شورای عالی استان‌ها افزود: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مسکن خالی داریم که یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد متعلق به کسانی است که بیش از یک ملک دارند. باید قانون در این زمینه به صورتی باشد که این افراد مالیات مسکن سرمایه ای خود را پرداخت کنند.

آقامیری گفت: مسکن دوم باید ۳۰ درصد مالیات و برای تعداد مسکن بیشتر مالیات نیز افزایش پیدا کند.

نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: اگر سازمان امور مالیاتی وارد عمل شود می‌توان ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی را به کشور تزریق کرد که این اقدام تنها از سوی سازمان امور مالیاتی میسر خواهد شد.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی