رئیس شورای عالی استان‌ها در هشتمین سفر استانی خود با مقامات استان قزوین دیدار کرد
يکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷
پرویز سروری

سروری در هشتمین سفر استانی خود با حضور در شهر قزوین با مقامات کشوری و لشکری این استان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، پرویز سروری رئیس شورای عالی استان ها در هشتمین سفر استانی خود به استان قزوین سفر کرد.

وی در بدو ورود با حضور بر سر مزار شهید بابایی و شهدای شهر قزوین ضمن نثار گل و فاتحه به مقام والای شهدا ادای احترام کرد.‌

رئیس شورای عالی استان‌ها در ادامه در دیدار با آیت‌الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین به بیان راهبرد شورای عالی استان‌ها و پیگیری برای تحقق مدیریت یکپارچه شهری و مسائل شوراهای کشور از طریق محلس و دولت پرداخت و ابراز امیدواری کرد با تعامل خوبی که در دولت جدید، مجلس و قوه قضائیه در برهه کنونی وجود دارد، بتوان جایگاه واقعی شوراها و آنچه که بر اساس قانون اساسی به عنوان وظایف و اختیارات شوراها برای مدیریت شهرها و روستاها در کشور پیش بینی شده دست یافت.

سروری در این دیدار اظهار کرد: اگر به مقوله شورا درست پرداخته شود مهد پرورش مدیران و مسئولان شایسته می‌شود، یعنی یک دانشگاهی می‌شود که افراد کاربردی می‌آیند به صورت میدانی در آن قرار می‌گیرند و با تجربه همواره در حال رشد و بالندگی در راستای تربیت مدیران لایق و شایسته می‌شوند.

آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با اشاره به آیه شریفه وامرهم شورا بینهم به اهمیت مشورت و شورا اشاره کرد و اظهار داشت: شوراها باید با توکل به خدا نسبت به رفع مشکلات مردم گام بردارند و از مفسده و غیر خدا اجتناب کنند.

سروری در بخش دیگری از برنامه سفر خود به قزوین با اعضای شورای استان، شهرستان، بخش، شهرها و شهرداران به همراه دکتر رجحانی معاون استاندار، دکتر اسماعیلی مدیرکل شهری و امور شوراها، خانم دکتر غریب مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین دیدار داشت و ضمن استماع دیدگاه‌ها و نظرات آنها اظهار داشت: برای ارتقاء شوراها اقدامات خاصی در شرف انجام است و همچنین برای تصمیم گیری های کلان و هماهنگی هایی که در دولت و مجلس از طریق شورای عالی استان‌ها در حال انجام است نیاز داریم که شوراهای شهرها و روستاها تجارب، انتقادات و پیشنهادات و راهکارها در مسائل مختلف را برای شورای عالی جهت بهره برداری ارسال نمایند.

سردار سروری همچنین با سردار رستمعلی رفیعی آتانی فرمانده محترم سپاه استان قزوین دیدار و گفتگو کردند.

وی در این دیدار با اشاره به اینکه ما در نظر داریم برای جامعه شورایی نهضت و تحول آموزشی ایجاد کنیم، گفت: برای تمامی اشخاصی که در آینده نامزد شوراها شوند، بسته های آموزشی ارسال خواهیم کرد چه فرد نامزد رای بیاورد و چه انتخاب نشود.

رئیس شورای عالی استان ها تصریح کرد: با این اقدام در نظر داریم نامزدها را با ماموریت‌های خود آشنا کنیم.

سروری گفت: برای اشخاصی که رای آوردند آموزش‌های خاص در نظر گرفته‌ایم تا در انجام ماموریت‌های خود موفق‌تر عمل کنند تا بر دانش آن‌ها در این حوزه افزوده شود.

 وی اضافه کرد: برای شوراهایی که که امکان داشته باشد آموزش حضوری و برای شوراهایی که امکان نداشته باشد آموزش غیر حضوری برگزار خواهیم کرد.

رئیس شورای عالی استان‌ها در ادامه سفر خود به دیدار خانواده معظم شهیدان اللهیاری رفت و ضمن دیدار و گفتگو با پدر، مادر و برادران و فرزند شهید اللهیاری به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و نماز ظهر و عصر را به امامت پدر شهیدان اللهیاری اقامه کردند.

در بخش دیگر این سفر، رئیس شورای عالی استان ها با حسین رجبی دادستان قزوین دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار پرویز سروری ضمن بیان مشکلات دستگاه‌های خدمات‌رسان به ویژه شهرداری‌ها در حوزه قضایی، خواستار همکاری و تعامل دستگاه قضا با شهرداری‌ها به جهت تسهیل در خدمت رسانی به شهروندان شد.

دادستان قزوین نیز ضمن خوش آمد گویی به رئیس شورای عالی استان ها، تعامل با شهرداری‌ها در راستای خدمت به شهروندان را از اولویت‌های مدیریتی خود دانست.

در ادامه سفر دیدار استاندار و رئیس شورای عالی استان‌ها صورت‌گرفت که در زمینه مسائل شوراها و سایر موضوعات بحث و تبادل نظر شد.

گفتنی است، در این سفر شمس الله غلامی، نماینده استان قزوین و رئیس کمیسیون فرهنگی-گردشگری شورای عالی استان ها، هادی خمسه نماینده استان قزوین در شورای عالی استان‌ها، فرج الله فصیحی رامندی رئیس شورای اسلامی قزوین، محمد پیری شهردار و علی حبیبی رئیس شورای اسلامی شهر محمدیه در جریان این سفر رئیس شورای عالی استان‌ها را همراهی می‌کردند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی