نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان‌ها: دستگاه های اجرایی از اکنون به فکر ایجاد زیرساخت برای اربعین باشند
يکشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹
خدری

خدری با اشاره به نزدکی به ایام اربعین حسینی گفت: دستگاه‌های مربوطه از اکنون به فکر ایجاد زیرساخت برای اربعین باشند تا بتوانیم رفاه زائرین را فراهم کنیم.

امید خدری نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به نزدیکی ایام محرم و مراسم اربعین گفت: استان خوزستان یکی از مسیرهای پیاده روی مراسم بزرگ اربعین است و افزون بر زائران استان، از دیگر استان‌های کشور نیز برای ورود به خاک عراق به خوزستان سفر می‌کنند.

وی افزود: از این رو توجه به زیرساخت‌های این استان برای خدمات دهی به زائرین بارگاه‌های شریف مهم است.

خدری با بیان اینکه مناطق 1 و 3 تهران به عنوان معین چذابه و شلمچه تعیین شدند گفت: این منطقه باید زیرساخت‌های چذابه و شلمچه را آماده کند از این رو لازم است هرچه زودتر اقدام به تصمیم‌گیری و فعالیت کند.

نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: برای بهبود زیرساخت های این مناطق نیاز به عمران جاده‌ها و ایجاد امکانات مخصوص از جمله ایجاد سایه‌بان، مه‌پاش، سرویس بهداشتی و ... است تا زائرین بتوانند گرمای شدید خوزستان را بتوانند تحمل کنند.

وی افزود: مهمترین موضوعی که نیاز به ورود دستگاه‌های مربوط است بحث زیرساخت‌های ترابری و حمل و نقل است. همچنین ایجاد زیرساخت‌های بهداشتی باید در اولویت قرار گیرد.

خدری اظهار داشت: خوشبختانه پذیرایی از زائرین در اربعین به صورت خودجوش از سوی مردم انجام می‌شود اما لازم است شرایط رفاه آنها ایجاد شود تا با خیالی آسوده و به دور از بیماری‌های مسری بتوانند زیارت خود را انجام دهند.

وی در پایان با تشکر از استانداری خوزستان به ویژه معاونت استانداری خوزستان گفت: تلاش‌های خوبی از سوی معاونت استانداری خوزستان انجام شده است اما از آنجا که پیاده روی اربعین یک آیین ملی است و از تمام کشور برای سفر به عراق از خوزستان عبور می‌کنند نیاز به اعتبار و اقدام ملی داریم. از این رو لازم است بودجه لازم در اختیار استانداری خوزستان و سایر دستگاه‌های مربوط قرار گیرد.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی