نماینده استان کرمانشاه در شورای عال استان ها: مشکل زمین های مسکونی ریجاب حل شود
چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵
کرمپور

نماینده استان کرمانشاه در شورای عال استان ها گفت: قبل از تأسیس شهرداری ریجاب افرادی مقدار ۱۲۰متر زمین خریداری کرده اند اما اکنون شهرداری می گوید، زمین مسکونی کمتر از ۱۵۰متر نباشد، حال از استاندار محترم تقاضا داریم که به خاطر حل مشکل این عزیزان چاره ای اندیشده شود.

قباد کرم پور در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، گفت: مردم شهر ریجاب با توجه به در بن بست بودن این شهر، توان خرید زمین مسکونی ندارند.

وی افزود: قبل از تأسیس شهرداری ریجاب افرادی مقدار ۱۲۰متر زمین خریداری کرده اند اما اکنون شهرداری می گوید، زمین مسکونی کمتر از ۱۵۰متر نباشد و این در حالی است که نه زمینی هست اضافه کنند و نه راه حل دیگری وجود دارد.

کرم پور خاطرنشان کرد: طی جلسه ای که چند ماه پیش با بخشی پور نماینده مجلس و کارگروه استانداری برگزار شد، قرار بود مثل شهر پاوه 120 متر را جهت ساخت منزل مسکونی قبول کنند که این امر محقق نشده است. حال از استاندار محترم تقاضا داریم که به خاطر حل مشکل این عزیزان چاره ای اندیشده شود. اکثر این زمین‌ها نیز به فضای سبز تبدیل شده است که این امر باعث شده شهروندان و جوانان از این شهر توریستی مهاجرت کنند.

نماینده استان کرمانشاه در شورای عالی استان ها اظهار داشت: شهر ریجاب دارای پتانسیل های گردشگری و باغات فراوان و استخرهای پرورش ماهی است و اگر مشکل زمین‌های مسکونی حل شود دیگر جوانان به مهاجرت فکر نمی کنند. 

وی در پایان گفت: مشکل‌ دیگر شهر ریجاب کمبود آب برای آبیاری باغات و استخرهای پرورش ماهی است که به مشکل اساسی تبدیل شده و از مسئولین مربوطه تقاضامندم که نسبت به پرداخت وام باغداری از طریق بانک کشاورزی به صاحبان باغ و نیز بخشیده شدن بهره وام‌های گذشته یاری رسان مردم ریجاب باشند چرا که مردم هنوز در پرداخت اقساط وام‌های زلزله مانده اند و توان باز پرداخت آن را ندارند.

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی