نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها:  بغرنج‌ترین محرومیت استان بوشهر، بیکاری فارغ‌التحصیلانش است
پنجشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
سید محمد حسینی

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها، اظهار داشت: محرومیت های استان بوشهر تنها در مسائل عمرانی و زیرساختی خلاصه نمی شود بلکه بغرنج ترین محرومیت استان بوشهر که چندین دهه است روح و روان مردم و جوانانش را می آزارد، بیکاری فارغ التحصیلانی است که برای مشغول شدن در صنایع بزرگ و پر شمار نفت و گاز و پتروشیمی مورد بی مهری مدیران نفتی قرار گرفته‌اند. مدیرانی که علی رغم تاکیدات روسای جمهور، با جسارت تمام حق شایسته ای را برای  میزبانان این صنعت عظیم قائل نبوده و با پارتی بازی و فامیل بازی و صدها عنوان ناپسند دیگر، حتی نیروهای خدماتی و فضای سبز و نگهبان و ... را نیز با تحمیل  هزینه های بالای پرواز و اسکان و ایاب و ذهاب از استان‌های خود به منطقه گسیل می کنند تا فرصت های شغلی از کف جوانان استان برود و روز به روز جوانان منطقه را با آسیب های خطرناک بیکاری و اجتماعی مواجه سازند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، سید محمد حسینی نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها در نطق پیش از دستور خود با گرامیداشت هفتم تیرماه سالروز شهادت آیت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران صدیق انقلاب، گفت:  در این روز، استان محروم بوشهر از برکت حضور دو نماینده مردمی و دلسوز خود محروم شد. شهید عباس حیدری نماینده بوشهر و شهید میربهزاد شهریاری نماینده دیار دشتی و تنگستان و دیر و کنگان، معروف به نماینده رودباران، که تمثال مبارکشان بر تارک این مجلس می‌درخشد و  شاهد و ناظر بر سخنان ما و همکارانش خواهند بود.

وی افزود: امروز در مجلسی به عنوان نماینده استان بوشهر در شورای عالی استانها سخن می رانم که فضای آن گرچه نوستالژی قوی سیاسی و اجتماعی کشور به همراه دارد اما در عین حال برای مردم استانهای محرومی نظیر استان بوشهر دارای فضای غم باری است که خواسته آنان در بعد عدالت مجالی برای تحقق و معنا نیافت‌.

حسینی خاطرنشان کرد: استانی که به گاو صندوق و خزانه کشور معروف است و پس از ۴ دهه از عمر انقلاب کماکان در مشکلات ابتدایی و زیر ساختی که حق هر ایرانی است محروم است.

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها، اظهار داشت: محرومیت های استان بوشهر تنها در مسائل عمرانی و زیرساختی خلاصه نمی شود بلکه بغرنج ترین محرومیت استان بوشهر که چندین دهه است روح و روان مردم و جوانانش را می آزارد، بیکاری فارغ التحصیلانی است که برای مشغول شدن در صنایع بزرگ و پر شمار نفت و گاز و پتروشیمی مورد بی مهری مدیران نفتی قرار گرفته‌اند. مدیرانی که علی رغم تاکیدات روسای جمهور، با جسارت تمام حق شایسته ای را برای  میزبانان این صنعت عظیم قائل نبوده و با پارتی بازی و فامیل بازی و صدها عنوان ناپسند دیگر، حتی نیروهای خدماتی و فضای سبز و نگهبان و ... را نیز با تحمیل  هزینه های بالای پرواز و اسکان و ایاب و ذهاب از استانهای خود به منطقه گسیل می کنند تا فرصت های شغلی از کف جوانان استان برود و روز به روز جوانان منطقه را با آسیب های خطرناک بیکاری و اجتماعی مواجه سازند.

وی ادامه داد: علی رغم اینکه استان بوشهر بخش عمده‌ای از درآمدهای کشور را  تأمین می‌کند ولی مجموعه نفت نتوانسته توقعات مردم استان بوشهر را برآورده کند. استانی که با نرخ بالای باسوادی در کشور، شاخص های امکانات آموزشی آن بسیار پایین تر از میانگین کشوری است و وزرات نفت می بایست متعهدانه به توسعه امکانات آموزشی مناطقی اهتمام ورزد که به واسطه حضور صنعت عظیمش سبب جذب جمعیتی بیش از حد ظرفیت آموزشی مناطق استان بوشهر شده است.

حسینی گفت: استان بوشهر به عنوان کانون و  پایتخت انرژی ایران از فرصت های بی نظیر اقتصادی و درآمدی در کشور بهره می‌برد که اگر توان مدیریتی دولت این قابلیت های بزرگ را به درستی شناسایی و به فعلیت درآورد با سرعت می توان در حوزه های مرتبط، به دستاوردهای مقتدرانه ای در منطقه دست یافت.

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها، تصریح کرد: تاکید مقام معظم رهبری به مسئولان کشوری مبنی بر توجه بایسته به آمایش سرزمینی و توسعه مناطق، نگرشی راهبردی و کلان را در جهت برنامه ریزی و رفع کاستی های موجود در مناطق طلب می نماید، لذا اینجانب به عنوان نماینده مردم خونگرم  استان بوشهر در شورای عالی استانها از ریاست محترم جمهوری و وزرای محترم  دولت می خواهم برای شناخت بیشتر و بهره گرفتن از ظرفیت های بی بدیل پایتخت انرژی ایران، نگاه خود را به بوشهر از نگاه استانی به نگاه ملی تغییر داده و با تیم های کارشناسی، این ظرفیت های را به فعلیت درآورند.

وی افزود: بوشهر استانی است که برای همه موضوعات اقتصادی، فرهنگی و جمعیتی آن می توان اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در پنل هایی مجزا با عنوان پنل نفت و گاز و پتروشیمی،پنل صنایع و معادن،پنل نیرو، پنل بخش های مختلف صادراتی،کشاوررزی،گردشگری و اکوتوریسم دریایی، پنل حمل و نقل و بنادر و شهرسازی و پنل های پدافندی تعریف و تدوین کرد.

استانی که به عنوان صنعتی ترین نقطه کشور با مردمانی نجیب و مهربان،  سالهاست میزبانی شایسته برای بزرگترین سرمایه گذاری کشور محسوب می شود.

سید محمد حسینی در پایان خاطرنشان کرد: بوشهر، استانی امن است که هیچ گونه پیشینه تنش، بحران و اختلاف،  حتی با مقیاس خرد نداشته است و یک پاسبان واقعی برای این آب و خاک بوده است و این چنین مردمی که نعمت های طبیعی و خدادادی  دیار خود را مفتخرانه متعلق به عزت و سربلندی ایران عزیز می دانند، شایسته  تکریم هستند.

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی