رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای عالی استان‌ها: در بحث افزایش جمعیت باید بر تاکید فرهنگ‌سازی بیشتری شود
چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
کمیسیون فرهنگی

غلامی با بیان اینکه 4 طرح از جمله طرح «اصلاح تبصره بند (ت) ماده ۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب ۱۴۰۰/۰۷/۲۴» در دستور کار کمیسیون بود گفت: نظر کمیسیون بر این بود که علاوه بر سیاست‌های تشویقی باید بر فرهنگ­‌سازی از طریق رسانه تاکید بیشتری شود.

شمس الله غلامی نماینده استان قزوین و رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به برگزاری جلسه این کمیسیون گفت: جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری با 4 طرح در دستور کار برگزار شد.

وی افزود: اولین دستورکار بررسی طرح «تهیه و پیش نویس طرح تعیین تکلیف ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی» کمیسیون بود و از آنجا که طرح اصلی کمیسیون حقوقی و نظارت بود، بررسی آن را به اختیار آن کمیسیون گذاشتیم تا بعد از بررسی کارشناسی نظر آن‌ها را تایید کنیم.

غلامی افزود: طرح «الحاق دو تبصره تحت عنوان تبصره‌های ۳ و ۴ به ماده ۲ آیین نامه تشکیلاتی کارکنان دبیرخانه شوراهای اسلامی کشور مصوب ۱۳۸۸/۱۲/۱۶ کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک» طرح دیگری بود که مورد بررسی قرار گرفت و تغییراتی در آن انجام شد. البته در تبصره‌های 1 و 2 این ماده نظراتی داشتیم که مطرح شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای عالی استان‌ها اضافه کرد: همچنین پیشنهاد شد در تبصره 3 موارد مطرح شده حتما به تایید وزارت کشور برسد و در تبصره 4 شورای عالی استان‌ها تایید کننده باشد و نه سازمان امور استخدامی کشور.

نماینده استان قزوین در شورای عالی استان‌ها بیان داشت: «اصلاح تبصره بند (ت) ماده ۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب ۱۴۰۰/۰۷/۲۴» هم در دستور کار کمیسیون بود. از آنجا که بحث پیری جمعیت یکی از مشکلات کشور است و سیاست کلان نظام بر افزایش جمعیت قرار گرفته است. به این ترتیب تاکید کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری استفاده از عامل فرهنگ با تاکید بر رسانه و به ویژه صدا و سیما بر اقناع مردم به فرزندآوری بیشتر بود.

وی تصریح کرد: همچنین ارائه گزینه‌های تشویقی از جمله مباحت اقتصادی و رفاهی و برداشتن موانع تشکیل خانواده و فرزندآوری از دیگر پیشنهاداتی بود که مطرح شد.

غلامی گفت: «اصلاح بندهای (ح)، (ج) و (ه) ماده واحده مصوبه افزایش تعداد کمیسیون‌های شورای عالی استان‌ها مصوب ۱۳۹۶» آخرین طرحی بود که بررسی شد و پیشنهاد شد از این پس نام این کمیسیون از کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گرشگری به کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، گرشگری و ورزشی تغیر یابد.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی