نماینده استان ایلام در شورای عالی استان‌ها:سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به شهرداری‌های استان ایلام رسیدگی کند
سه‌شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
بیگی

بیگی با بیان اینکه شهرداری های استان ایلام توان پرداخت حقوق پرسنل خود را هم ندارند گفت: به شهرداری های استان ایلام توجه بیشتری شود.

حمدالله بیگی نماینده استان ایلام و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها ضمن تبریک 14 تیرماه روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: تقسیم اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده براساس جمعیت و در نظر نگرفتن توسعه نیافتگی ناعدالتی است که به عینه مشاهده می‌شود.

وی افزود: این موضوع باعث ایجاد وضعیت نابسامان در شهرداری‌های کوچک گردیده و آنها را با بحران شدید مالی مواجه کرده است. برای نمونه شهرداری‌های استان ایلام بیش از 8 ماه است که حقوق پرنسل را پرداخت نکرده اند.

بیگی با طرح این سوال که آیا آن قانونگذاری که شرط توسعه نیافتگی را حذف کرده است. متوجه این موضوع است که شهرداری‌های کوچک تعطیل می‌شوند؟ گفت: این زنگ خطری برای ایجاد نارضایتی مردم است. چراکه اگر شهرداری‌ها نتوانند خدمات متعدد شهری را ارائه کنند مردم واکنش نشان می‌دهند.

نماینده استان ایلام در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: چرا استان مرزی ایلام که مقام دوم نفت و گاز کشور را دارد باید در پرداخت حقوق کارکنان شهرداری را پرداخت کند؟ چرا نباید بخشی از همین درآمد استان به شهرداری‌ها که شبانه روز در این هوای آلود مشغول به خدمت رسانی به مردم هستند پرداخت نمی شوند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه این چه عدالتی است که بودجه باید براساس سرانه جمعیت پرداخت شود؟ از رئیس سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها درخواست کرد تا به این موضوع واکنش نشان داده و برای وضعیت کنونی چاره اندیشی کند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی