نماینده استان ایلام در شورای عالی استان‌ها: وضعیت جاده‌‌های ایلام اسفناک است
شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
بیگی

بیگی با اشاره به وضعیت بد جاده های ایلام گفت: وزارت راه و شهرسازی باید توجه ویژه‌ای به راه‌های استان ایلام داشته باشد.

حمدالله بیگی نماینده استان ایلام در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به وضعیت بد جاده‌های استان ایلام گفت: وضعیت جاده‌ها و راه‌های ارتباطی استان ایلام به ویژه شهرستان ملکشاهی به اندازه‌ای خراب است که گویی هنوز هم ایلام در وضعیت جنگی است.

وی افزود: هر روز شاهد جان باختن تعداد زیادی از مردم در جاده‌ها هستیم و اخیرا 3 تن از نخبگان پزشک شهرستان ملکشاهی در سانحه تصادف رانندگی دچار حادثه شدند که 2 نفر آنها جان باختند و شهرستان را عزادار کردند.

بیگی خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: جاده ملکشاهی به جاده مرگ و قربانگاه مشهور است و روزی نیست که جان عزیزی را نگیرد و خانواده ای را داغدار نکند.

نماینده استان ایلام در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: خواسته مردم این استان که در زمان جنگ از خود جانفشانی ها نشان دادند زیاد نیست بلکه خواهان آن هستند که از ثروت ملی نفت که اتفاقا بخش زیادی از آن از همین استان استخراج می‌شود برای بهسازی جاده های استان استفاده شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای عالی استان‌ها افزود: نگاه وزارت راه و شهرسازی به استان ایلام و به ویژه شهرستان ملکشاهی نگاهی بیگانه و غیرقابل قبول است. چرا که ما هیچ اقدام مثبتی در راستای بهسازی یا تعریض جاده‌ها و یا اصلاح نقاط حادثه خیز نیستیم.

وی اضافه کرد: برای مثال جاده ملکشاهی به ایلام کلا 30 کیلومتر است و به 300 میلیارد تومان بودجه نیازمند است تا جان مردم را نگیرد و خانواده ای را بی سرپست و داغدار نکند.از این رو از وزیر راه و شهرسازی خواستاریم نسبت به بهبود وضعیت جاده‌های استان ایلام توجه جدی داشته باشد.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی