نماینده استان قزوین در شورای عالی استان‌ها: استان قزوین به دلیل نزدیکی به پایتخت از امکانات محروم مانده است
پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
هادی خمسه

نماینده استان قزوین در شورای عالی استان ها با بیان اینکه استان قزوین به دلیل نزدیکی به پایتخت از امکانات محروم مانده است گفت: استان ما فرودگاه ندارد و مترو تا هشتگرد آمده است. از این‌رو ما درخواست داریم و امیدوارم که در سال‌های آتی مترو به قزوین برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها ، هادی خمسه، نماینده استان قزوین در شورای عالی استان‌ها در نطق پیش از دستور خود در ششمین اجلاس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه استان قزوین ظرفیت های زیادی در حوزه کشاورزی، گردشگری، فرهنگی و اقتصادی دارد گفت: این استان از نظر جغرافیایی در مسیر ارتباطی ۱۴ استان قرار دارد. اما کمتر مورد توجه دولت قرار گرفته 
 است.

وی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی با کمبود آب مواجه است و به دلیل کاهش سطح آب زیرزمینی اجازه حفر چاه را ندارند.

خمسه ادامه داد: در حوزه منابع طبیعی هم مشکلات زیادی در شمال و جنوب استان دارد و مردم نمیتوانید از زمین های کشاورزی خود استفاده کنند. از این رو از وزیر جهاد کشاورزی می‌خواهیم به این مسائل رسیدگی کند و مشکلات راه حل کند.

نماینده استان قزوین در شورای عالی استان‌ها با اشاره به نزدیکی استان قزوین به پایتخت گفت: نزدیکی به پایتخت باعث شده است استان قزوین از بسیاری از امکانات محروم شود. استان ما فرودگاه ندارد و مترو تا هشتگرد آمده است. از این‌رو ما درخواست داریم و امیدوارم که در سال‌های آتی مترو به قزوین برسد.

وی ادامه داد: باتوجه به تأسیس و راه اندازی بزرگراه قدیر که فرودگاه بین‌المللی امام خمینی را به آبیک قزوین نزدیک می‌کند انتظار داریم فرودگاه مهرآباد به نزدیکی آبیک انتقال پیدا کند تا مردم استان قزوین و استان البرز بتوانند از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ما یک بیمارستان در شهرستان آوج نداریم تصریح کرد: خیرین اعلام آمادگی برای ساخت بیمارستان دارند اما مجوز ساخت بیمارستان داده نمی‌شود.
پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی