نماینده استان کرمانشاه در شورای عالی استان‌ها: تنها بیمارستان سرپل ذهاب با کمبود کادر درمانی روبروست
شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
کرم پور5

نماینده استان کرمانشاه در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه بیمارستان شهدای سرپل ذهاب، تنها یک پزشک دارد، ادامه داد: در این بیمارستان بیماران زیادی به‌طور شبانه روزی در صف انتظار هستند به طوری که با مراجعه در نیمه شب هم باید ساعت های طولانی منتظر نوبت خود باشید.

قباد کرمپور نماینده استان کرمانشاه در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با اشاره به قدمت 2800 ساله شهرستان سرپل ذهاب گفت: این شهرستان با 100 هزار نفر جمعیت و بیش از چندین شهر و دهستان دارای بیمارستانی به نام بیمارستان شهدای سرپل ذهاب است که داری کمبود کادر درمانی است.

وی با بیان اینکه این بیمارستان تنها یک پزشک دارد، ادامه داد: در این بیمارستان بیماران زیادی به‌طور شبانه روزی در صف انتظار هستند به‌طوری که با مراجعه در نیمه شب هم باید ساعت‌های طولانی منتظر نوبت خود باشید.

کرمپور افزود: در این بیمارستان حتما باید چندین پزشک متخصص و عمومی حضور مرتب داشته باشند.

وی همچنین به احداث ساختمان نیمه‌کاره دیگری در کنار بیمارستان شهدا سرپل ذهاب اشاره کرد و گفت: این ساختمان باید افتتاح می‌شد ولی متاسفانه به علت کمبود بودجه هنوز بلاتکلیف است.

نماینده استان کرمانشاه در شورای عالی استان‌ها با قدردانی از رشادت‌های پرستاران و کادر درمان در ایام شیوع بیماری کرونا، افزود: با توجه به پایین بودن سطح حقوق، کارانه و اضافه کار کادر درمان، پرستاران و نیروهای خدماتی مشغول به کار و وعده هایی بابت استخدام پرستاران جدید داده شده بود که نه تنها به این وعده‌ها عمل نشد بلکه حقوق و دستمزد آنان نیز مرتب پرداخت نمی شود.

وی در پایان از وزیر بهداشت خواست با توجه به حجم بالای بیماران تصادفی، جانبازان شیمیایی و سایر بیماران در منطقه سرپل ذهاب، نسبت به تکمیل پزشک عمومی و متخصص اقدام شود، گفت:  حجم مراجعه کننده به این بیمارستان بسیار بالاست و دستمزد، اضافه کار و کارانه کادر درمان متناسب با ساعت کار آنان نیست. بنابراین از ایشان می‌خواهیم تا هر چه زودتر نیروهای به کار گرفته شده در زمان شیوع کرونا را ساماندهی کنند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی