نماینده شورای استان اردبیل در شورای عالی استان‌ها عنوان کرد: کمبود محل اسکان گردشگران اصلی ترین مشکل سرعین
دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
محمود زنده دل

نماینده شورای استان اردبیل در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه سهمیه و بودجه در نظر گرفته شده برای سرعین به اندازه 5000 نفر جمعیت است گفت: این شهر سالانه 8 میلیون گردشگر دارد و باید سهیمه‌ها بر این اساس اختصاص یابد.

محمود زنده دل نماینده استان اردبیل در شورای عالی استان‌ها، در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با اشاره به وضعیت شهر گردشگری سرعین گفت: شهر سرعین یکی از شهرهای گردشگر پذیر استان ایران است و سالانه تا 8 میلیون نفر گردشگر به این شهر سفر‌ می‌کنند.

وی افزود: یکی از مشکلات اساسی این شهر نبود فضای کافی برای اسکان گردشگران در زمان اوج شلوغی است که معمولا از بهار آغاز می‌شود و تا پاییز ادامه دارد.

زنده دل با بیان اینکه یکی از اولویت‌های ما باید ساخت گردشگر پذیرهای مناسب و استاندارد باشد توضیح داد: نکته‌ای که وجود دارد کمبود زمین برای ساخت گردشگرپذیر و هتل و ... است. از این رو باید برای تامین زمین‌های مورد نیاز تغییر کاربری صورت بگیرد.

وی افزود: شغل اصلی مردم سرعین مربوط به حوزه گردشگری است و شهرستان در بخش کشاروزی حرفی برای گفتن ندارد و زمین‌های کشاورزی هم، به صورت دیمی با کیفیت پایین است. از این رو از نظر اقتصادی به صرفه است که با تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی به گردشگری و جذب سرمایه‌گذار هم رونق اقتصادی بیشتری به شهر داده شود و هم مشکل کمبود مکان پذیرش گردشگر حل شود.

عضو شورای شهر سرعین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مسئله دیگری که وجود دارد این است که در سهمیه‌ها و بودجه‌هایی که برای شهرستان و شهر سرعین در نظر گرفته‌ می‌شود تنها جمعیت بومی در نظر گرفته‌ می‌شود و سهم گردشگران به حساب نمی آید.

نماینده شورای استان اردبیل در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: برای مثال در زمینه اختصاص سهمیه آرد ما همیشه مشکل داریم. نانوایی‌ها تنها سهمیه 5000 نفر جمعیت شهرستان را دارند و نمی‌توانند خارج از این سهمیه پخت کنند. خب پس گردشگری که به سرعین‌ می‌آید باید چه بخورد؟ آیا باید با خود نان بیاورد؟

وی افزود: این مسئله که مسئله اساسی است. از این رو درخواست ما این است که سهمیه‌های شهر براساس 8 میلیون گردشگر سالیانه تخصیص یابد. چراکه برای یک شهر گردشگری مانند سرعین که هم گردشگر داخلی و هم گردشگر خارجی چهره خوبی ندارد که نان در آن پیدا نشود.

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی