نماینده استان قم در شورای عالی استان ها: شهر سلفچگان، ظرفیت تبدیل شدن به شهرستان را دارد
يکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸
شریفی5

نماینده استان قم در شورای عالی استان ها با اشاره به ظرفیت های اقتصادی، صنعتی و اجتماعی و فرهنگی شهر سلفچگان، گفت: این شهر، ظرفیت تبدیل به شهرستان را دارد و امیدواریم این موضوع با مساعدت دولت، محقق شود.

حسن شریفی نماینده استان قم در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها گفت: برای خروج استان قم از تک شهرستان بودن، در دولت گذشته بخش های کهک و جعفریه به شهرستان تبدیل شدند و اکنون این استان سه شهرستان دارد اما بخش و شهر سلفچگان نیز می تواند به عنوان شهرستان چهارم  استان قم لقب بگیرد.

شریفی سلفچگان را دارای ویژگی ها و ظرفیت های مناسبی معرفی کرد و اظهار داشت: سلفچگان، نقطه مواصلاتی 18 استان کشور است و از این حیث در سطح کشور کم نظیر است. این شهر دارای اهمیت ارتباطی بسیار زیادی است. به طوری که راه‌آهن سراسری شمال-جنوب و راه‌آهن تهران-شرق کشور از این شهر می‌گذرند. همچنین آزادراه‌های تهران-ساوه-اصفهان و تهران-اراک همگی از درون این شهر عبور می‌کنند.

 وی ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با بیش از سه هزار کارخانه و اشتغال زایی 5 هزار نفر که این رقم می تواند به 20 هزار نفر هم برسد و پهنه صنعتی نیزار از پتانسیل های فوق العاده این شهر است که آن را تبدیل به قطب صنعتی و تولید فولاد در کشور کرده است. منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در ۹ سال گذشته به صورت متوالی از نظر تعداد گواهی تولید و همچنین تنوع تولید در بین مناطق آزاد و ویژه کشور رتبه نخست را به دست آورده است.

نماینده استان قم در شورای عالی استان ها، تبدیل سلفچگان به شهرستان را باعث رشد و توسعه استان قم دانست و تصریح کرد: دولت و وزارت کشور با مساعدت و نگاه ویژه خود، این موضوع را بررسی کرده و تبدیل سلفچگان به شهرستان را محقق سازند.

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی