عطااله حسین پور نماینده شهرستان لردگان و عضو هیات رئیسه شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری: خیانت به آموزش و پرورش خیانت به یک ملت است
شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
حسین پور

حسین پور تصریح کرد: برخی مدارس شهرستان لردگان استیجاری و اکثر مدارس تخریبی اند و کمبود نیروی انسانی در شهرستان بیداد می کند ....

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استانها ، عطاءالله حسین پور نماینده شهرستان لردگان و عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در خصوص مشکلات شهرستان لردگان در حوزه آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مدارسی داریم که سرویس بهداشتی و زمین بازی ندارند و دانش آموزان در زمینی با شیب زیاد و خطرناک بازی می کنند. 

وی افزود: زمانی که خودم دانش آموز بودم در کانکس درس خواندم و اکنون که معلم هستم در کانکس درس می دهم لذا ضروری است برای جمع آوری کانکس ها و جایگزینی آنها اقدامی جدی صورت گیرد . 

حسین پور تصریح کرد: برخی مدارس شهرستان لردگان استیجاری و اکثر مدارس تخریبی اند و کمبود نیروی انسانی در شهرستان بیداد می کند .

 وی افزود: دانش آموزان عشایری استعداد های بی نظیری دارند که هیچ کجای ایران پیدا نمی کنیم اما سرباز معلم ها با علم اندک و دانش ضعیف برای تدریس به این مناطق اعزام می شوند و باید چند پایه را تدریس کنند که می طلبد نیروی با سابقه در این مناطق حضور یابد تا با اهتمام بیشتری جهت رشد و شکوفایی دانش آموزان عشایری  اقدام لازم صورت گیرد.

حسین پور اذعان داشت: سازمان سنجش موقع انتخاب رشته کمترین سهمیه برای جذب نیروی تربیت معلم را به استان چهارمحال و بختیاری خصوصاً شهرستان لردگان اختصاص داده و کمترین توجه به دانش آموزان عشایری می شود در صورتی که در شهرستان لردگان بدلیل کمبود نیروی انسانی یک معلم بصورت دو شیفته سر کلاس می رود. 

وی با اشاره به ابلاغ بخشنامه دانش آموزان در معرض شکست، خاطر نشان کرد: طبق تحقیقات صورت گرفته بیشترین آمار ترک تحصیل مربوط به دانش آموزان دختر در عشایر بوده که دلیل عمده و اصلی آن نبود مدرسه راهنمایی و دبیرستان برای آن ها می باشد و والدین راضی نمی شوند آنها را به مدارس راه دور بفرستند.

حسین پور با اشاره به عدم رعایت عدالت در انتقالی نیروهای آموزش و پرورش گفت: برخی معلمین با سابقه خدمت ده ساله در مناطق عشایری همچنان باید بمانند و نیروی تربیت معلمی که با تعهد خدمت به مناطق عشایری استخدام می شود بعد از یک سال خدمت انتقالی می گیرد که دلیل عمده آن می تواند عدم بیتوته باشد .

نماینده شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری افزود: سرانه های آموزشی تخصیصی به مدارس بسیار پائین است و گاهی  مدیران مدارس برای تهیه چای و سایر ملزومات دفتر مدارس، هزینه از معلمین دریافت می نماید و یا جهت خرید کاغذ برای امتحانات، از دانش آموزان پول می گیرند که این موضوع شأن و جایگاه معلمین را پائین می آورد.

حسین پور یاد آور شد: وسایل کمک آموزشی در مدارس شهرستان لردگان و مناطق عشایری بسیار ضعیف است و دانش آموزان ما از تابلوهای هوشمند، رایانه ، تخته وایت برد، ویدئو پرژکتور، وسایل آزمایشگاهی ، امکانات ورزشی، میز و صندلی استاندارد و ... محروم اند. همچنین عشایر مدرسه فنی و حرفه ای ندارند و  وسایل نقلیه برای عشایر یا نیست و یا خیلی قدیمی اند که اکثر مدارس باید با همکاری خیرین بازسازی شوند. 

وی با اشاره به اینکه خیانت به آموزش و پرورش خیانت به یک ملت است ، تأکید کرد: ساختمان مدرسه روستای چال شیرین استیجاری است اسکلت ساختمان مدرسه را احداث کردند و آن را نیمه تمام رها کردند.

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی