سیاوش سلیمانی دشتکی رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری: نقش آموزش و پرورش در نهادینه سازی زیرساخت های کشور برکسی پوشیده نیست
شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
سلیمانی

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه نقش آموزش و پرورش در نهادینه سازی زیرساخت های کشور برکسی پوشیده نیست ، افزود: قرآن کریم و روایات بسیاری از شغل با ارزش و شریف معلمی یاد نموده اند لذا رکن اصلی هر کشور بر پایه آموزش و پرورش می باشد و معلم نقش بسیار مهمی در کشور ایفا می کند برهمین اساس انتظار داریم معاونت هماهنگی امورعمرانی استاندار و سایر مسئولین ذیربط استانی توجه ویژه ای به معلمین و بازسازی مدارس استان داشته باشند تا عدالت اجتماعی تحقق یابد...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استانها، سیاوش سلیمانی دشتکی رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با تبریک هفته معلم و گرامیداشت شهادت استاد مرتضی مطهری گفت: شهید مطهری با اندیشه‌ها و آرمان‌های انقلابی خود در ایجاد آگاهی و روشنگری در بین جوانان انقلابی و دانشگاهی پرچمدار توسعه علمی و فرهنگی شد و تلاش‌های ماندگاری را از خود به یادگار گذاشت.
 وی با اشاره به اینکه معلمی یک شغل بسیار شریف و مقدس است و ما مدیون زحمات معلمان واقعی در طول تاریخ بشریت هستیم افزود: اولین معلم  و آموزگار بشریت خداوند متعال است و بعد از آن پیامبران الهی و امامان هستند.
سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه نقش آموزش و پرورش در نهادینه سازی زیرساخت های کشور برکسی پوشیده نیست ، افزود: قرآن کریم و روایات بسیاری از شغل با ارزش و شریف معلمی یاد نموده اند لذا رکن اصلی هر کشور بر پایه آموزش و پرورش می باشد و معلم نقش بسیار مهمی در کشور ایفا می کند برهمین اساس انتظار داریم معاونت هماهنگی امورعمرانی استاندار و سایر مسئولین ذیربط استانی توجه ویژه ای به معلمین و بازسازی مدارس استان داشته باشند تا عدالت اجتماعی تحقق یابد.
وی تصریح کرد: به تسهیل شرایط تحصیل دانش آموزان و استفاده از معلمان باتجربه در مناطق دور افتاده استان هم باید توجه شود تا امکان رشد و شکوفایی دانش آموزان در مناطق محروم نیز فراهم گردد .
سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه سرمایه های آینده کشور معلمان هستند ، گفت: آموزش و پرورش پویا با معلمان دلسوز و کارآمد است که  می تواند موجب پیشرفت  و توسعه شتابان کشور گردند و در تربیت دانش آموزان خلاق و ماهر و مسئولیت پذیر در جامعه  نقش خویش را به خوبی ایفا نمایند.
وی با اشاره به اینکه خیرین را در ساخت مدارس مشارکت دهید ، یاد آور شد: انتظار داریم مسئولین آموزش و پرورشی خیرین و مردم را جهت بازسازی ، نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان ورود دهند چراکه سرمایه گذاری در امر مدرسه سازی و توسعه فعالیت‌های آموزش و پرورش در نهایت به توسعه همه جانبه کشور می‌انجامد. 
رئیس شورای اسلامی استان چهرامحال و بختیاری با تاکید بر این موضوع که همه ما به نظام جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی پایبند هستیم، خاطر نشان کرد: نباید فراموش کنیم نظام تعلیم و تربیت نظام بخشنامه‌ای و دستورالعملی نیست و باید برای بهبود کیفیت این بخش به نظرات و دیدگاه‌های مدیران مدارس، معلمان و تمام دست اندرکاران این بخش احترام گذاشته و از آن‌ها استفاده کنیم .

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی