سخنگوی کمیسیون انرژی، صنعت، معدن و کشاورزی: جذب نیرو در دبیرخانه شوراهای استان باید با مجوز شورای عالی استان‌ها باشد
چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹
کمیسیون انرژی

سخنگوی کمیسیون انرژی، صنعت، معدن و کشاورزی شورای عالی استان‌هابا اشاره به طرح پیشنهادی بودجه ۱۴۰۱ شورای عالی استان‌ها گفت: تصمیم بر این شد که جذب نیرو در دبیرخانه شوراهای استان و شورای عالی استان‌ها باید با نظر صحن شورای عالی استان‌ها باشد.

حسن رمضانی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با بیان اشاره به جلسه کمیسیون متبوع خود گفت: اولین و مهمترین طرح مورد بررسی طرح بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۱ شورای عالی استان‌ها بود که اعضای کمیسیون مباحث خوبی را مطرح کردند.

وی افزود: در طرح بودجه پیشنهادی آن چیزی که مورد دغدغه دوستان بود شفافیت در تبصره ها و بندهای بودجه بود.

رمضانی ادامه داد: نگاه ویژه به شوراهای استان و شهرستان و بخش از دیگر خواسته‌های اعضای کمیسیون بود.

سخنگوی کمیسیون انرژی، صنعت، معدن و کشاورزی تصریح کرد: در طرح پیشنهادی بودجه اشاره شده بود که بکارگیری نیروی انسانی در دبیرخانه شوراهای استان باید  با مجوز شورای عالی استان‌ها باشد که مورد تصویب اعضای کمیسیون قرار گرفت. همچنین تصمیم اعضا بر این بود که بکارگیری نیرو در دبیرخانه شورای عالی استان‌ها نیز باید منوط به موافقت صحن این شورا باشد.

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها با اشاره به تبصره ۱۰ طرح پیشنهادی بودجه تصریح کرد: در این تبصره قید شده بود که اگر رئیس شورای عالی استان‌ها اعتباری بیرون از بودجه جذب کرد با نظر خود رئیس و پیشنهاد اعضای هیئت رئیسه هزینه و گزارش آن به نمایندگان شورای عالی استان‌ها ارائه شود. نظر اعضای کمیسیون این بود که درآمد خارج از بودجه شورای عالی استان‌ها هم شامل بودجه شورای عالی استان‌ها باشد و با نظر تمام اعضا هزینه و مصرف شود.


رمضانی همچنین با اشاره به تبصره ۹ این طرح پیشنهادی بیان داشت: این تبصره به ۵ درصد از بودجه که در اختیار شورای عالی استان‌ها قرار دارد، اشاره می‌کند و اعضای کمیسیون تصمیم گرفتند که این تبصره اصلاح شود.

وی افزود: پس نظر کمیسیون بر این شد که ۴ درصد از این ۵ درصد صرف کمک به شوراهای روستا، شهر، بخش، شهرستان، استان و شوراهای شاخص مد نظر رئیس شورای عالی استان‌ها شود و نیم درصد هم صرف اشخاص حقیقی و نیم درصد صرف نهادها و خیریه‌ها شود.
پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی