نایب رئیس شورای عالی استان‌ها: بازآفرینی ساختارها و آموزش کارگزاران شورایی راهکار ارتقای جایگاه شوراهاست
يکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
علی رضائیان

رضائیان با بیان اینکه نادیده گرفتن ساختارهای شورایی و ضعف کارگذاران شوراها سبب تضعیف جایگاه شوراها شده است گفت: برای برون رفت از این وضعیت باید به دنبال بازآفرینی ساختارها و آموزش کارگذاران شوراها باشیم.

علی رضائیان نماینده استان لرستان و نایب رئیس شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با اشاره به قوت و ضعف شوراها گفت: نظام شورایی علیرغم خواستگاهی که دارد متاسفانه هنوز به جایگاه شایسته و درخورد نام خود نرسیده است.

وی با بیان اینکه این امر دلایل متعددی دارد گفت: بخشی از آن به نادیده گرفتن ساختارهای تعریف شده برای شوراها بر می‌گردد. ساختارهایی که توسط سایر ارکان نظام پذیرفته نشده است.

رضائیان افزود: باوجود اینکه شوراها یکی از ارکان تصمیم گیری هستند اما در عمل این ظرفیت از شوراها سلب شده است.

نماینده استان لرستان تصریح کرد: مسئله دیگر به کارگزاران نظام شورایی باز می‌گردد. متاسفانه برخی از کارگزاران شورایی با اختیارات، وظایف و نقاط ضعف و قوت آشنا نیستند.

رئیس شورای عالی استان ها تصریح کرد: مجموع این دوعامل یعنی به توجهی نهادهای بیرونی و ناآگاهی یا کم دانشی کارگزاران درونی سبب شده است شوراها آسیب جدی ببینند و از درون تهی شوند.

رضائیان توضیح داد: بنابراین اگر ما بخواهیم جایگاه شوراها را ارتقا بدهیم و راهکاری برای برون رفت از این وضعیت پیدا کنیم باید در ابتدای کار نهادهای دولتی و حاکمیتی شوراها را به رسمیت بشناسند و از ظرفیت آنها استفاده کنند و در درجه بعدی لازم است کارگزاران شورایی جایگاه شوراها را ارج بنهند و برای آن ارزش قائل شوند. این امر می‌تواند با آموزش های مستمر اتفاق بیفتد.

وی اضافه کرد: همچنین بحث رسانه در نظام شورایی بسیار مهم است. از این رو شوراها باید با رسانه‌ها ارتباط خوبی داشته باشند تا بشود عملکرد مثبت شوراها را به مردم نشان داد و انتقادات را دریافت کرد. در اصل شوراها باید رسانه‌ها را به عنوان یار خود و پل ارتباطی میان شورا و رسانه ببینند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی