نماینده استان البرز در شورای عالی استان هاخبر داد: تعیین روز فرهنگی کرج موجب همبستگی مردم و احساس تعلق شهروندان می‌شود
دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
علیرضا قره حسنلو

قره حسنلو با بیان اینکه روز 21 فروردین به عنوان روز کرج نامگذاری شده است تصریح کرد: این اقدام سبب تقویت حس تعلق شهروندان به کرج می‌شود.

علیرضا قره حسنلو رئیس شورای اسلامی استان البرز و نماینده استان البرز در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، در ارتباط با روز فرهنگی شهر کرج اظهار داشت: در تمام کلان شهرهای کشور به منظور ارائه رویدادهای فرهنگی شهر روزی را به‌عنوان روز فرهنگی آن شهر تعیین می‌کنند که کلان شهر کرج ۲۱ فروردین هرسال را به عنوان روز فرهنگی شهر کرج تعیین کرده است.

رئیس شورای استان البرز افزود: این روز که هرساله با جشنواره لاله‌های کرج مقارن شده، شهرداری کرج با همکاری سایر ارگان‌ها اقدام به برگزاری جشن‌ها و مراسم مختلف فرهنگی جهت شناساندن اقوام و رسوم ساکنین در کرج «ایران کوچک» می‌کنند.

وی بیان کرد: برگزاری روز فرهنگی کرج موجب ایجاد احساس تعلق و تقویت روحیه همبستگی در شهروندان به دنبال خواهد داشت.

نماینده استان البرز در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: این روز به پیشنهاد شورای شهر کرج و همکاری شورای استان‌ البرز به‌عنوان روز فرهنگی کرج تصویب شد و در برنامه است که در تقویم ملی ثبت شود.

رئیس شورای اسلامی استان البرز اظهار کرد: استان البرز افتخار میزبانی تیره‌های مختلف از سرتاسر ایران عزیز را دارد و این تنوع ، باعث شده است که به عنوان شهری نمادین از تمام اقوام کشور را به نمایش بگذارد و عملا فرهنگی مختلط از آداب و رسوم کل کشور را عرضه نماید. از این‌رو برگزاری اینگونه مراسم نه تنها باعث تقویت همبستگی و تعلق خاطر به این سکونتگاه شده، خود یکی از جاذبه های توریستی و گردشگری را برای استان به دنبال خواهد داشت.

دبیر هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: در ضمن استان البرز با داشتن سرداران شهید والامقام و با نام شهید حسین فهمیده در کشور شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه برای هویت بخشی نیاز به نماد داریم، گفت: از آنجایی که این روز مصادف با برگزاری جشنواره لاله‌ها در بوستان شهید چمران کرج بود و بسیاری کرج را با این جشنواره می‌شناسند با همفکری صاحبان نظران نماد شهر کرج گل لاله انتخاب شد.

قره‌حسنلو افزود: برگزاری جشنواره گل لاله «گچسر» واقع در جاده چالوس دیگر جشنواره‌ای است که پای گردشگران زیادی را به کرج بازکرده است.

رئیس شورای عالی استان‌ها همچنین از تصویب روز فرهنگی شهر چهارباغ خبر داد و گفت: پس از شهرهای هشتگرد و نظرآباد، شهرستان چهارباغ به‌عنوان سومین شهرستان دارای روز فرهنگی شد.

علیرضا قره حسنلو افزود: طی مصوبه جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان، اواسط اسفند ماه مصادف با آغاز هفته منابع طبیعی، به‌عنوان روز فرهنگی شهر چهارباغ با نماد فرهنگی گل پامچال تعیین شد.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی