نماینده استان خراسان جنوبی در شورای عالی استان ها: خالی شدن روستاهای مرزی موجب مشکلات امنیتی می شود
دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
حسین فنودی

نماینده استان خراسان جنوبی در شورای عالی استان ها با اشاره به مشکلات ناشی از کم آبی در استان گفت: در این استان آب پایداری وجود ندارد این امر باعث خالی شدن روستاهای مرزی و بروز مشکلات امنیتی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، حسین فنودی گفت:در حال حاضر بسیاری از روستاهای مرزی خالی از سکنه شده اند که علت آن هم کم آبی در این روستاها است.

وی ادامه داد: قبلا در این مناطق قنات هایی وجود داشت  که هم اکنون به دلیل عدم بارندگی خشک شده اند.

به گفته نماینده استان خراسان جنوبی در شورای عالی استان ها، در حاشیه شهر بیرجند اهالی روستاهایی زندگی می کنند که قبلا ساکن روستاهای به وسعت 330 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان بودند که در حال حاضر بیشتر این روستاها خالی از سکنه شده اند و می تواند موجب مشکلات امنیتی شود. چرا که در مرزها افراد قاچاقچی و اشرار کم نیستند.

فنودی افزود: مرز نشینان خراسان جنوبی باید مورد توجه قرار بگیرند چرا که هرکدام شان مانند یک سرباز در حفظ امنیت مرزی عمل می کنند و اگر این مرزنشینان از سوی مسئولان مورد حمایت قرار نگیرند با خالی شدن شان ناامن می شود.

وی به ایلنا گفت: هر چند باعث افتخار ما است که نیروهای امنیتی در مرزها هستند و پاسداری می کنند ولی می طلبد که به روستانشینان مرزی نیز توجه بیشتری شود.

 

پایان پیام /

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی