نماینده استان اردبیل در شورای عالی استان‌ها خبر داد با پیگیری‌های انجام شوراهای فرادست صاحب بودجه جدا می‌شوند
شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
ناصر نعمتی

با پیشنهاد ناصر نعمتی نماینده شورای اسلامی استان اردبیل در شورای عالی استان‌ها مشکل مالی شوراهای بخش، شهرستان و استان حل می‌شود.

ناصر نعمتی نماینده استان اردبیل در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، گفت: در اصل هفتم قانون اساسی شوراها به‌عنوان یک رکن نظام در حوزه تصمیم‌گیری و اداره کشور نام برده شده اما متاسفانه بعد از گذشت پنج دوره از عمر شوراهای اسلامی کشور شوراهای  فرادست (شوراهای بخش، شهرستان و استان) هنوز در بودجه عمومی کشور ردیف بودجه مستقل ندارد.

وی افزود: به همین دلیل همواره به دلیل نداشتن بودجه با مشکلات اولیه همچون نداشتن ساختمان و امکانات اداری جهت انجام وظایف قانونی خود دست به گریبان بوده و حتی در تشکیل جلسات دوره ای خود هم عاجز مانده اند.

نعمتی تصریح کرد: برای حل این مشکل مطالعات و پیگیری‌هایی در شورای اسلامی استان اردبیل آغاز کردیم تا در نهایت در سومین اجلاس عمومی شورای عالی استان ها که با حضور وزیر کشور برگزار شد پیشنهاد کردیم 5 درصد از بودجه شوراهای شهرها در اختیار شورای فرادست قرار گیرد که با این پیشنهاد از سوی وزارت کشور موافقت شد.

نماینده استان اردبیل در شورای عالی استان ها اظهار کرد: شایان ذکر است در مصوبه قبلی تخصیص دو درصد سهم شورای فرادست را در اختیار شورای شهرها گذاشته بودند که متاسفانه شهرداران شهرها توجهی به این مصوبه نداشتند ولی در صورت تایید این مصوبه در هیئت وزیران و ابلاغ آن توسط وزارت کشور، شهرداران بایستی سهم شوراهای فرادست را از بودجه شوراهای شهر پرداخت کنند.

نعمتی فزود: در این صورت شاهد تحولی در انجام امورات شوراها که مهم‌ترین آن نظارت بر شهرداران و دهیاران است باشیم.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی