یادداشت/ سعید نجفی نسبت حقوق و زحمت کارگران شهرداری عادلانه نیست
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
سعید نجفی

نجفی در یادداشتی نوشت: کارگران شهرداری نسبت به زحمتی که می کشند حقوق کمی دریافت می کنند.

سعید نجفی نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها، با انتشار تصاویری از کارگران شهرداری در هنگام خدمت‌رسانی به مردم در برگه اینستاگرام خود نوشت: این بزرگواران توی تصاویر نمونه کارگر کف خیابون هستند، مسئولی که حق این عزیزان رو به راحتی جابه‌جا و یا کم و زیاد می‌کند باید به فکر آخرتش باشد.

انقلاب ما برخاسته از کف خیابان و توسط مستضعفین بود. ای کسی که کاخ‌نشین هستی، حق کوخ نشین را پایمال نکن. هدف انقلاب اسلامی رسیدگی به حقوق همه مردم هست. به ویژه آن‌هایی که تریبون و بلندگو ندارند. عدالت این نیست حق کارگر با کارمند یکسان باشد بلکه عدالت این است که همه در خور فعالیت و زحمت خودشان دریافت کنند. در این صورت همه راضی خواهند شد.

هم بالا نشین و هم کارگر پائین نشین زحمتکش. حقوق کولر نشین با کسی که با سختی و زیان‌آور بودن کار محوله‌اش دست و پنجه نرم می‌کند باید حقوقش فرق داشته باشد و در این وسط باید حقوق اون افرادی بریده شود که با استفاده از نام کارگر حقوقش رو تنظیم و دریافت می‌کند و کارگر واقعی سرش بی‌کلاه می‌ماند.

عدالت علوی این هست که هر کسی بر اساس کارکرد و تلاشش حقوق و مزایا دریافت کند؛ نه اینکه در کشور چندگانگی وجود داشته باشد. بعضی وزارتخانه‌ها پرداختی کامل داشته باشند و در بعضی جاها حقوق اولیه را هم دریافت نکنند. فرق کارگر بعضی از وزارتخانه‌ها با کارگر شهرداری چیست؟ آیا هر کس به ثروت ملی دسترسی داشته باشه باید بیشتر هم برداشت کنه؟ ولی نظامی درجه‌دار و افسر مرز نگه‌دار و کارگر خدوم و یا آتش‌نشان ایثارگر کم باید دریافت کند چون به ثروت ملی دسترسی ندارد؟! این تذهبون؟

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی