نماینده استان قم در شورای عالی استان ها: موانع تقویت گردشگری در استان قم، برطرف شوند
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
سید علی حسینی پور

نماینده استان قم در شورای عالی استان ها با تأکید بر راه اندازی فرودگاه قم، ساخت هتل و اماکن اقامتی مناسب و ایجاد بوستان ها و گسترش فضای سبز در این استان، اظهار داشت: موانع تقویت گردشگری استان قم باید برطرف شوند.

سید علی حسینی پور نماینده استان قم در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی قم گفت: در بحث مدیریت این بیماری در قم ضعیف عمل شد و مردم نیز از واکسیناسیون بر علیه کرونا استقبال نکرده اند که امیدواریم از این به بعد، استقبال بیشتری از جانب مردم برای این امر صورت گیرد و با رعایت دستورالعمل ها و مدیریت مناسب از این شرایط عبور کنیم.

وی در ادامه از وضعیت گردشگری استان قم سخن گفت و بیان کرد: گردشگری استان قم زیارت محور است اما به دلیل نداشتن فرودگاه، ضعف در صنعت هتل و عدم وجود اماکن مناسب اقامتی و تفریحی و نوع آب و هوا، گردشگری استان با چالش رو به رو است.

نماینده استان قم در شورای عالی استان ها از تشکیل کارگروهی در سفر اخیر رئیس جمهور برای حل مشکل فرودگاه قم که تاکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، خبر داد و اظهار داشت: با حضور رئیس کل دادگستری استان و دادستان، مسئله رفع معارض این فرودگاه در مراحل پایانی قرار دارد.

وی از اقدامات موثر شهرداری قم در خصوص ساخت بوستان های بزرگ و گسترش فضای سبز این شهر تقدیر کرد و آن را لازمه توسعه گردشگری دانست و ابراز امیدواری کرد با روشن شدن تکلیف فرودگاه قم و نیز جذب سرمایه گذار در راستای ایجاد هتل و مراکز مناسب اقامتی و تفریحی، گردشگری و جذب توریست در قم تقویت شود.

حسینی پور با اشاره به تاسیس دو شهرستان نوپای کهک و جعفرآباد در استان قم، گفت: چارت تشکیلاتی این دو شهرستان تهیه شده و فرمانداری آن ها نیز مستقر گردیده اما زیرساخت های تبدیل این دو شهر به شهرستان تأمین نشده است که دولت برای هر کدام از آن ها مبلغ 75 میلیارد تومان در بودجه سال آینده در نظر گرفته که مسئولان استان باید پیگیری کنند تا این مبلغ تخصیص داده شود.

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی