نماینده استان یزد در شورای عالی استان ها مطرح کرد: عدم استقبال مردم از سکونت در بافت تاریخی یزد به دلیل کمبود امکانات رفاهی
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
جلال انصاری

نماینده استان یزد در شورای عالی استان ها از استقبال نکردن مردم یزد از سکونت در بافت تاریخی این شهر خبر داد و دلایل این موضوع را تشریح کرد.

جلال انصاری نماینده استان یزد در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به عدم تمایل شهروندان بومی یزد به سکونت در بافت تاریخی این شهر از دلایل این موضوع صحبت کرد.

 

وی در تشریح این موارد بیان کرد: خدمات لازم رفاهی و اجتماعی نظیر بیمارستان، بانک، مراکز خرید و مجموعه های تفریحی در این مناطق به اندازه کافی وجود ندارد که این مهم‌ترین چالش در راه استقبال مردم برای سکونت در این مناطق است. دومین مورد، عدم مناسب سازی معابر و دسترسی ها است که رفت و آمد را با مشکل رو به رو می کند.

 

نماینده استان یزد در شورای عالی استان ها در ادامه، خالی شدن بافت از جمعیت و خلوت بودن این منطقه را علت دیگر عدم اقبال شهروندان یزدی به سکونت در بافت تاریخی یزد دانست و گفت: خوب است خود مسئولان در این منطقه سکونت داشته باشند تا به نوعی مردم نیز تشویق به این کار شوند.

 

انصاری تصریح کرد: متاسفانه دولت بهای لازم را به میراث فرهنگی به ویژه در موضوع بافت تاریخی نمی دهد و از سوی دیگر اعتبارات وزارتخانه میراث فرهنگی نیز در این موارد کافی نیست.

 

وی در پایان پیشنهاد کرد: با مشورت اهل فن، طرح هایی برای ارائه به مردم تهیه شود تا خود آن ها با مبلغی که در اختیارشان قرار می گیرد، برای زیباسازی و بازسازی خانه های بافت تاریخی یزد و دیگر شهرهای این استان اقدام کنند.

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی