نماینده استان قم در شورای عالی استان ها: مونوریل قم در ریل بلاتکلیفی
چهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
سید علی حسینی پور

حسینی پور با اشاره به وضعیت دریاچه نمک قم و پروژه مونوریل این شهر، خواستار اقدام مسئولان برای خروج این موضوعات از بلاتکلیفی شد.

سید علی حسینی پور نماینده استان قم در شورای عالی استان‌‌ها در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به خطرات زیست محیطی دریاچه نمک قم گفت: تکلیف این دریاچه فعلا نامشخص است؛ تا چندی قبل بخش خصوصی در راستای بهره برداری برای صنعت داروسازی متولی آن بود، سپس میراث فرهنگی این دریاچه را در اختیار گرفت و اکنون نیز وضعیتش نامشخص است که باید هر چه سریعتر فکری به حال آن شود چرا که عدم حل مشکلات زیست‌محیطی و خشکسالی در دریاچه نمک قم، این دریاچه را به معضلی جدی برای کشور تبدیل خواهد کرد.

 

وی در ادامه به آخرین وضعیت پروژه مونوریل شهر قم نیز پرداخت و گفت: این مسئله از دولت نهم کلید خورده اما تاکنون حل نشده باقی مانده است. در سفر اخیر رئیس جمهور به قم نیز این موضوع در فهرست مصوبات استانی قرار گرفته و قرار بر این شد تا کارگروهی برای آن تشکیل شده تا این پروژه از بن بست بلاتکلیفی رهایی یابد.

 

حسینی پور در ادامه از عقب افتادن طرح اقدام ملی مسکن در قم خبر داد و اظهار کرد: دوره ششم شورا همکاری لازم را در این زمینه انجام داده و حسب دستور وزیر راه و شهرسازی مقرر شده است، 560 هزار هکتار در پردیسان قم برای ساخت 20 هزار واحد مسکونی تعلق گیرد تا بحران مسکن در قم به پایان برسد که البته امیدواریم این زمین ها هر چه سریع تر به شهر الحاق شود تا مشکلی پبش روی این پروژه قرار نگیرد.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی