نماینده استان چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها: کمبود امکانات برف‌روبی مانع از بازگشایی راه‌های روستایی است
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
جعفر عسگری حسنوند

عسگری حسنوند با اشاره به مسدود شدن تعداد زیادی از راه های روستایی استان چهارمحال و بختیاری گفت: برف بر برخی از مناطق استان سنگین است و باوجود تلاش نیروهای راهداری کمبود ماشین آلات برف‌روبی سبب شده است راه‌های روستایی به کندی بازگشایی شوند.

جعفر عسگری حسنوند نماینده استان چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با اشاره به بارش سنگین برف در استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در برف اخیر راه 93 روستای بخش " بازُفت " شهرستان کوهرنگ مسدود شده است.

نماینده استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین منطقه موگویی که جزو بخش مرکزی کوهرنگ است منطقه برف‌گیری است و هر سال به دلیل بارش زیاد برف جاده روستاهای این منطقه از زمستان تا اواخر بهار مسدود هستند.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در مورد بازگشایی راه‌های روستایی توضیح داد: نیروهای راهداری مشغول باز کردن راه‌ها هستند اما هم سخت‌گذر بودن راه‌ها و هم حجم سنگین برف در کنار کمبود امکانات سبب می‌شود کار به کندی پیش برود.

عسگری حسنوند اضافه کرد: متاسفانه ماشین‌آلات راهداری اعم از برف خور، نمک پاش، بولدوزر و لودر  بسیار کم است و جوابگوی نیاز منطقه نیست.

نماینده استان چهارمحال و بختیاری  تصریح کرد: بیشتر مناطق استان با بارش سنگین برف دست‌وپنجه نرم می‌کنند اما مناطق جنوبی استان کوهرنگ، اردل و لردگان درگیر برف سنگین می شوند و از قضا امکانات لازم برای برف‌روبی و بازگشایی جاده‌ها نیز ندارند.

عسگری حسنوند در پایان ضمن توصیه به رانندگان برای پرهیز از مسافرت به مناطق برف‌گیر استان گفت: رفت‌وآمد در جاده‌های سخت گذر استان امکان پذیر نیست و امکان گیر افتادن رانندگان در برف وجود دارد اما اگر سفر اجتناب ناپذیری وجود دارد رانندگان محترم ضمن اطلاع از هواشناسی و وضعیت راه‌ها امکانات مورد نیاز از جمله وسایل گرمایشی و زنجیر چرخ و غذا همراه داشته باشند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی