رئیس شورای اسلامی شهرستان تهران: نظام مسائل توسعه ای شهرستان تهران تدوین می شود
چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
شورای شهرستان تهران

رئیس شورای شهرستان تهران با اشاره به جایگاه خاص شهرستان تهران و تاثیرگذاری مسائل آن بر شهر و استان تهران، تاکید کرد ابتدا لازم است مسائل و مشکلات موجود شناسایی و اولویت بندی شود و با استفاده از ظرفیت های قانونی در جهت رفع مشکلات و بهبود وضعیت زندگی شهروندان اقدامات سریعی انجام گیرد.

  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، احمد صادقی در دومین جلسه رسمی این شورا که در روز دوشنبه ۱۹ مهر ماه ۱۴۰۰ برگزار شد، بحث تدوین برنامه توسعه ای شهرستان تهران را مهم ترین اولویت دوره ششم عنوان کرد.
 

نمایندگان بخش های کن، آفتاب، مرکزی در این جلسه گزارشی از حوزه انتخابیه خود ارائه نمودند.

  سید ابوالفضل میررفیع از بخش کن و نایب رئیس شورای شهرستان به تعلل شهرداری و دستگاه های اجرایی ذیربط در عمل به تکالیف قانونی و اجرای مصوبات پرداخت و گفت این موضوع موجب سلب اعتماد عمومی و هدر رفت امکانات و فرصت های موجود برای توسعه شهرستان تهران شده است.

عبدالرضا آشوب از بخش آفتاب و منشی شهرستان تهران، موضوع ناهماهنگی میان دستگاه های مسئول در حوزه شهرستان تهران را عامل اصلی عقب ماندگی کارها عنوان کرد. وی همچنین به معضل اعتیاد و آسیب های ناشی از آن اشاره کرد و توجه شورا در دوره جدید به مشکل را خواستار شد.

حمیدرضا کروبی از بخش مرکزی و سخنگوی شهرستان تهران، عدم همکاری و هماهنگی میان شهرداری تهران و اداره کل حریم را عامل مهم در کندی و ضعف در خدمات رسانی به شهروندان بیان کرد و خواستار برگزاری جلسات مشترک و نظارت بیشتر و دقیق تر از سوی شورای شهرستان تهران در این خصوص شد.

صادقی، حضور در شورای برنامه ریزی شهرستان تهران و استفاده از ظرفیت های قانونی از دیگر اولویت کاری این دوره عنوان کرد و از نمایندگان بخش ها خواست مسائل و پیشنهادات خود را به صورت مکتوب و دسته بندی شده در اختیار شهرستان تهران قرار دهند.

در اجرای تکالیف قانونی شورای اسلامی شهرستان تهران برای انتخاب و معرفی نمایندگان جهت عضویت در نهادهای تعیین شده، نمایندگان خود را به شرح زیر انتخاب کرد:

۱-آقای علیرضا نادعلی به عنوان نماینده در هیات رسیدگی تجدید نظر سازمان خدمت وظیفه عمومی

۲- آقایان : میررفیع – کروبی – آشوب به عنوان نماینده در کمیته انطباق بخش های؛ کن – مرکزی – آفتاب

۳- آقای ابراهیم علی پور به عنوان نماینده در هیات نظارت بر سمن ها در فرمانداری تهران

همچنین اعضای کمیسیون های دوگانه نیز تعیین شدند.
آقایان : نادعلی، اقراریان، آشوب به عنوان اعضای کمیسیون حقوقی، فرهنگی و اجتماعی و آقایان : صادقی، میررفیع، کروبی به عنوان اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و عمران شهری و روستایی انتخاب شدند.

جدول زمانبندی یکساله جلسات شورای شهرستان تهران نیز در این جلسه به تصویب رسید. طبق این جدول جلسه بعدی در مورخه ۲۴ آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد. / انتهای پیام

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی