پیام تسلیت رئیس شورای عالی استان ها به مناسبت رحلت علامه حسن‌زاده آملی: درگذشت علامه حسن زاده عاملی خسران بزرگی برای جامعه اسلامی بود
يکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
علامه حسن زاده آملی

رئیس شورای عالی استان ها ضمن تسلیت درگذشت علامه حسن زاده عاملی گفت: فقدان این عالم گرانقدر خسران بزرگی برای جامعه اسلامی بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، دکتر علیرضا احمدی رئیس شورای عالی استان‌ها در پیامی درگذشت فیلسوف و عارف گرانقدر و عالم پارسا علامه حسن‌زاده آملی را به رهبر معظم انقلاب، مردم شریف ایران و خانواده محترم این عالم والاقدر تسلیت گفت.

در این پیام آمده است:

قالَ رَسول اّلله: مَوتُ العالِمِ مُصیبَةٌ لا تُجبَرُ و ثُلمَةٌ لا تُسَدُّ، و هُوَ نَجمٌ طـمِسَ، و مَوتُ قَبیلَةٍ أیسَرُ مِن مَوتِ عالِمٍ.

مرگ عالِم مصیبتی جبران ناپذیر و رخنه ای بسته ناشدنی است. او ستاره‌ای است که غروب می‌کند،  مرگ یک قبیله آسانتر از مرگ یک عالِم است.

خبر درگذشت فیلسوف متأله، فقیه والامقام، عارف پارسا، منجم و مدرس دروس حوزوی، علامه حسن‌زاده آملی متاثر کننده بود. شهرت این عالِم اندیشمند به «علامه ذوالفنون» به درستی صورت گرفته است چراکه علامه حسن زاده عاملی در علوم غریبه، ادبیات،ریاضی، هیئت، طب، فلسفه، نجوم و عرفان تسلط داشت و استاد جامع علوم بود. از این رو رحلت ایشان خسران بزرگی برای جامعه اسلامی بود.

علامه حسن زاده عاملی را شاید بتوان جزو آخرین علامه‌های کشور و حتی جهان دانست که در عصر تخصصی شدن علوم به بیش از یک علم تسلط داشت و این مسئله سبب افزایش غم فقدان ایشان می‌شود.

این فیلسوف والامقام تمام عمر گران‌بهای خود را صرف مجاهدت در راه ترویج علم و مذهب تشیع نمود و میراثی بر جای گذاشت که چراغ راه آینده است. از این رو به سهم خود رحلت جانسوز این اندیشمند و فیلسوف عالی‌رتبه را به محضر مبارک مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران و خانواده محترم ایشان تسلت گفته و از خداوند متعال آرزوی صبر جمیل برای خانواده  ایشان و همنشینی آن مرحوم با سالار شهیدان را دارم.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی