نماینده سابق استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها: رد صلاحیت 5 عضو شورای شهرهای استان بوشهر مدیریت شهری را به حالت تلیعق درآورده است
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
سید علی اکبر فاطمی

فاطمی با اشاره به رد صلاحیت 5 نفر از اعضای شورای شهرهای استان بوشهر گفت: این رد صلاحیت‌ها زمانی اتفاق افتاده است که دوره شهردار سابق تمام شده و شهردار جدید هنوز انتخاب نشده است و مدیریت شهری به حالت تعلیق درآمده است.

سید علی اکبر فاطمی نماینده سابق بوشهر در شورای عالی استان‌ها و عضو شورای شهر کاکی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، در خصوص رد صلاحیت 5 عضو از شوراهای شهر استان بوشهر گفت: هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور مجموعا 5 نفر از اعضای شورای شهرهای استان بوشهر را رد صلاحیت کرده است.

وی افزود: بر اساس آخرین اطلاعات آقایان حیدر رفاهی و مهرزاد آسایش از شورای شهر بوشهر، علی پریشان از شورای شهر جم، حسین نوروزی نژاد از شورای شهر انارستان جم و غلامرضا برقی نژاد از شورای شهر اهرم تنگستان پنج نفری هستند که از سوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها رد صلاحیت شده‌اند.

فاطمی اظهار کرد: این رد صلاحیت در حالی انجام شده است که دو روز به انتخاب هیئت رئیسه شورای این شهرها مانده بود و هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور اعلام کرده است که باید هر چه زودتر اعضای علی البدل جایگزین اعضای رد صلاحیت شده شوند.

عضو شورای شهر کاکی تصریح کرد: اعضای این اصلی و علی البدل این شوراها نیز در اعتراض اعلام کرده‌اند در صورت عدم لغو این رد صلاحیت‌ها به کار خود ادامه نخواهند داد.

عضو سابق شورای استان بوشهر تصریح کرد: رد صلاحیت این اعضا درحالی صورت گرفته است که هیئت‌های شهرستانی و استانی صلاحیت‌های آنها را تایید کرده‌‌اند و مشخص نیست هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور بر چه اساسی این اعضا را رد صلاحیت کرده است.

وی اظهار کرد: اکنون در مرحله‌ای هستیم که زمان تصدی شهرداران دوره پنجم این شهرها تمام شده است و شهردار جدید نیز انتخاب نشده است و با رد صلاحیت این اعضا نمی‌شود برای این شهرها شهردار انتخاب کرد.

نماینده سابق استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها افزود: این مسئله تبدیل به یک معضل شده است و باید تا زمان مشخص شدن تکلیف شوراها، این شهرها بدون شهردار اداره شوند.

فاطمی با طرح این سوال که چطور می شود یک مرکز استان مانند بوشهر را بدون شهردار اداره کرد؟ اظهار کرد: امیدواریم هرچه زودتر تکلیف شورای این شهرها مشخص شود و آرامش به مدیریت شهری بازگردد.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی