نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها پیشنهاد کرد: دولت با تخصیص اعتبار لازم مردم را به تولید انرژی خورشیدی تشویق کند
سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱
شه بخش گرگیج

گرگیج با بیان اینکه ما ظرفیت زیادی برای تولید انرژی خورشیدی داریم گفت: دولت می تواند با تامین اعتبار مردم را به تولید انرژی خورشیدی تشویق کند.

شه‌بخش گرگیج نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با اشاره به کمبود برق در کشور و قطع مستمر برق خانگی، صنایع و ... بیان کرد: کشور ایران ظرفیت بسیار بالایی در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر و تجدیدناپذیر دارد. از ذخایر عظیم نفت و گاز و ذغال سنگ گرفته تا ظرفیت‌های انرژی خورشیدی، بادی، زمین گرمایی، امواج و ... همه در ایران وجود دارند و قابل استفاده هستند.

وی افزود: بنابراین ما در زمینه منابع مشکل و کمبود نداریم بلکه در حوزه مدیریت منابع و تولید وتوزیع آن ضعیف عمل کردیم.

گرگیج تصریح کرد: میزان تابش خورشیدی در ایران بین ۱۸۰۰ تا ۲۲۰۰ کیلووات ساعت بر مترمربع در سال تخمین زده شده است که بالاتر از میزان میانگین جهانی است. در کشور به طور میانگین سالیانه بیش از ۲۸۰ روز آفتابی گزارش شده است که بسیار قابل توجه است.

نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: دولت در این زمینه سرمایه گذاری‌هایی انجام داده است اما نسبت به ظرفیت کشور بسیار کم و ناچیز است.

وی تصریح کرد: ما علاوه بر سرمایه گذاری دولتی به سرمایه گذاری نیاز به سرمایه گذاری خصوصی در این زمینه هم داریم تا با سرعت بیشتری به سمت تولید برق خورشیدی برویم.

گرگیج با بیان اینکه با توسعه تکنولوژی قیمت تمام شده پنل‌های خورشیدی کاهش پیدا کرده است پیشنهاد داد: دولت می تواند اعتباری را برای تولید برق توسط مردم قرار دهد. به این معنی که مردم با دریافت وام صفحات خورشیدی خریداری کنند و با تولید برق آن را به دولت بفروشند. دولت هم باید خرید برق را تضمین کند و برق تولیدی این صفحات را به برق سراسری وصل کند. در این صورت هم زندگی مردم می چرخد و هم مشکل کمبود برق کشور تا حدودی حل می شود.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی