نماینده استان آذربایجان شرقی در شورای عالی استان‌ها: وظیفه شورای اسلامی روستا مطالبه نیازهای روستا از ادارات شهرستانی تا ملی است
سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
ابوالقاسم داداشلو

داداشلو با بیان اینکه تنها ریش سفیدی وظیفه شورای روستا نیست گفت: اعضای شورای اسلامی روستا باید از سطح شهرستانی تا ملی مطالبه گر نیازهای روستائیان باشند.

ابوالقاسم داداشلو نماینده استان آذربایجان شرقی در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به پیگیری مشکلات روستای ساری تپه شهرستان مرند گفت: روستاها یکی از محورهای توسعه کشور محسوب‌ می‌شوند و اعضای شورای روستا موظف به عملکرد درست در حیطه وظایف خود هستند.

عضو شورای استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از اعضای شورای روستا تنها وظیفه خود را رتق و فتق امور در درون روستا و احیانا ریش‌سفیدی‌ می‌دانند در حالی که شورای اسلامی روستا و دهیاری باید نیازهای روستای خود را از ادارات شهرستانی، شهرستان، استانی و حتی ملی مطالبه کنند. چرا که تنها نهادهای روستایی هستند که از درون روستا بر می‌خیزد.

وی با بیان اینکه ما با همین نگاه پیگیر مسائل و مشکلات شوراها هستیم افزود: در راستای حل این مشکلات روستای ساری تپه پیگیری‌های زیادی انجام شده و جلسات فراوانی برگزار کرده ایم که اخیرا جلسه مشترکی با مدیر عامل محترم خاک چینی جناب دکتر رستمی و مسئولین این شرکت، به‌همراه رئیس محترم اداره راه شهرستان مرند جناب مهندس کاظم زاده برگزار کردیم و در خصوص مشکلات روستا و پیگیری مصوبات جلسه قبل صحبت کردیم.

داداشلو ادامه داد: در همین راستا مدیر عامل محترم شرکت این نوید را به ما دادند که تا دو هفته دیگر مرمت و آسفالت ریزی راه شرکت تا معدن که مهمترین دغدغه اهالی و به ویژه باغداران بود حل و به حالت اجرایی در خواهد آمد.

عضو شورای روستای ساری تپه بیان داشت: همچنین قرار شد اداره محترم راه طرح‌های لازم برای ساماندهی سه راهی سامبوران و همچنین سه راهی روستا بالای کارخانه که از نقاط حادثه خیز بوده، را آماده کرده و جهت اجرا ارائه کند.در راستای دو بانده کردن جاده تا سه راهی روستا (از سه راهی سامبوران تا سه راهی روستا) مقرر شد با هماهنگی بنده و دوستان و با حضور معاونت محترم استانداری و فرماندار ویژه شهرستان مرند و ریاست محترم اداره راه و مدیران تمامی شرکت‌های حمل و نقل و کارخانجات مستقر در مسیر جلسه ای تشکیل و تصمیمات لازم جهت اجرا اتخاذ شود.

نماینده شهرستان مرند تصریح کرد: سومین برکت این جلسه در خصوص جذب نیرو از اهالی بوده که بعد از بحث و تبادل نظر مدیرعامل محترم شرکت اذعان فرمودند سر قولشان هستند و ان شاء الله در آغاز به کار فاز دوم معدن تعداد 20 نفر از اهالی را جذب‌ می‌کنند.

وی اضافه کرد: در ادامه در جهت آوردن کارخانجات جانبی بحث شد و مقرر شد زمین لازم را از اهالی با قیمت مناسب خریداری کنند.

داداشلو افزود: همچنین ساماندهی پیچی که دیوار کارخانه باعث عدم دید دو طرف جاده می‌شود واز  نقاط حادثه خیز است از مصوبات دیگر جلسه بود .

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی