نماینده استان هرمزگان در شورای عالی استان ها: بیش از 90 هزار نفر از دانش‌آموزان استان هرمزگان در مدارس غیر استاندارد درس می‌خوانند
يکشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
سید یعقوب دریانورد

دریانورد با اشاره به کمبود و ضعف زیرساخت‌های آموزشی در استان هرمزگان گفت: ما در این زمینه کمبود داریم و در حال حاضر بیش از 90 هزار دانش‌آموز در مدارس غیر استاندارد و 8200 دانش آموز در مدارس کانکسی و کپری درس می‌خوانند.

سید یعقوب دریانورد نماینده استان هرمزگان و نایب رئیس شورای عالی استان‌ها، در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با اشاره به ضعف زیرساخت‌های آموزشی در استان هرمزگان گفت: ما در حوزه آموزش و زیرساخت‌های آموزشی مشکلات بسیاری داریم. از کمبود مدرسه و معلم و امکانات آموزشی تا وجود مدارس فرسود و کپری بخشی از مشکلات این حوزه در استان است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۶۷۰ مدرسه غیراستاندارد در هرمزگان وجود دارد که از این تعداد بالغ بر ۲۲۰ مدرسه به‌صورت کامل باید تخریب شوند و بقیه نیز باید نوسازی و مقاوم‌سازی شوند. برای نوسازی و مقاوم‌سازی این مدارس نیز نزدیک به 1000 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی افزود: 340 هزار دانش‌آموز در دوره‌های مختلف تحصیلی در استان وجود دارد که حدود ۹۰ هزار نفر از این دانش‌آموزان در مدارس غیراستاندارد که زیبنده یک کشور اسلامی نیست تحصیل می‌کنند.

دریانورد با بیان اینکه بیشترین مدارس غیراستاندارد در شرق هرمزگان واقع است تصریح کرد: متاسفانه به دلیل کمبود مدرسه در استان بیش از ۸۲۰۰  نفر دانش‌آموز هم در مدارس کانکسی و کپری درست می‌خوانند.

نایب رئیس شورای عالی استان‌ها بیان داشت: بنابراین ما در استان با کمبود 2 هزار و 800  كلاس درس روبه‌رو هستیم و  2 هزار و 400 كلاس نیز تخریبی و فرسوده بوده و نیاز به تعمیر و بازسازی دارد که به دلیل کمبود اعتبارات مورد نیاز بازسازی و نوسازی نمی‌شوند.

نماینده استان هرمزگان در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه ما به اندازه نیاز معلم نداریم اظهار کرد: این استان با كمبود 5 هزار نیروی انسانی كه 3 هزار نفر آن معلم هستند، مواجه است. این مسئله سبب می‌شود دانش آموزان از آموزش با کیفیت و خوب برخودار نشوند.

وی توضیح داد: متاسفانه استخدام معلم در این استان به کندی صورت می‌گیرد و در این میان بسیاری از معلمان بازنشسته می‌شوند و برخی نیز به دلیل پایان خدمت خواهان خروج از استان هستند. یعنی ما ورودی معلم نداریم و در مقابل با خروجی معلم روبه‌رو هستیم.

نماینده استان هرمزگان در شورای عالی استان‌ها افزود: علاوه بر این بسیاری از مدارس استان با کمبود امکانات مواجه هستند. برخی از این مدارس فاقد آزمایشگاه و امکانات مورد نیاز برای تحصیل بوده و تدریس صرفا به صورت نظری انجام می‌شود که این خود جای اشکال دارد و در پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان تاثیر منفی دارد.

دریانورد تصریح کرد: استان هرمزگان یک استان ساحلی است و امکاناتی دارد که بسیاری از استان‌ها از این امکانات برخوردار نیستند. بنابراین باید نیروهایی پرورش دهیم که نیاز کشور در حوزه دریانوردی، کشتیرانی، تجارت دریایی، صنعت نفت و گاز، آبزی پروی و مشاغل مرتبط با دریا را تامین کند.

وی ادامه داد: در صورتی که اصلا برنامه منظم و درستی در این حوزه وجود ندارد و ما با وجود اینکه هزاره‌ها به عنوان یک کشور ساحلی شناخته می‌شدیم اما در این حوزه به شدت ضعف داریم.

نایب رئیس شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: در گذشته ما این مشکل را حل کرده بودیم و ساحل نشینان در زمینه های ماهیگیری، کشتی سازی و ... به صورت سنتی و نسل به نسل آموزش می‌دیدند اما با صنعتی شدن جهان و پیشرفت فناوری ما جا ماندیم و نظام آموزش هم به این امر کمک چندانی نکرده است. از این‌رو لازم است تدابیر درستی در این زمینه اندیشیده شود.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی