نماینده استان اصفهان در شورای عالی استان‌ها: تمام ظرفیت های استان اصفهان در حوزه گردشگری فعال نشده است
شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
حسنعلی مبینی نژاد

مبینی نژاد با اشاره به ظرفیت‌های استان اصفهان گفت: تمام ظرفیت های استان اصفهان در حوزه گردشگری فعال نشده است در حالی که ما می توانیم بر اساس این ظرفیت ها سالانه میلیون ها گردشگر جذبل کنیم.

حسنعلی مبینی نژاد نماینده استان اصفهان در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها بابیان اینکه استان اصفهان استانی پهناور، پرجمعیت و با ظرفیت بالاست گفت: در هر زمینه‌ای که بخواهیم نگاه کنیم استان اصفهان ظرفیت بالایی دارد.

وی ادامه داد: این استان در حوزه‌های کشاورزی، صنعت، گردشگری، هنر و خدمات در سطوح بالای کشوری و حتی جهانی است اما متأسفانه به دلیل سوء مدیریت و عدم استفاده مناسب از ظرفیت‌ها با مشکلات زیادی روبه‌روست.

عضو شورای عالی استانها افزود: اصفهان در حوزه تولیدات کشاورزی با وجود خشک‌سالی هنوز هم به‌عنوان یکی از استان‌های برتر است.

مبینی نژاد اصفهان را پایتخت فرهنگ و تمدن ایران خواند تصریح کرد: اصفهان در حوزه گردشگری در کلاس جهانی است و حرف زیادی برای گفتن در دنیا دارد اما آن‌چنان‌که باید و شاید نتوانسته به جایگاه خود برسد. اکنون هم به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا راکد شده است.

نماینده استان اصفهان در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: با وجود تلاش های انجام شده در حوزه گردشگری متاسفانه مشکلات بسیاری در این حوزه وجود دارد و زیر ساخت های لازم ایجاد نشده است. بسیاری از ظرفیت های استان بدون استفاده مانده است در حالی که می تواند به اقتصاد مردم و کشور کمک کند.

وی اضافه کرد: همه این مشکلات وجود دارند اما نمی‌توانند از رشد و شکوفایی اصفهان جلوگیری کنند. این استان ظرفیت بسیاری بالایی دارد و با پایان این مشکلات به راه و رشد خودش ادامه می‌دهد.

مبینی نژاد تصریح کرد: ما باید بتوانیم استان اصفهان و به ویژه شهر اصفهان را به یک برند بین المللی تبدیل کنیم و با اجرای برنامه های شاد و مفرح و فرهنگی سالانه میلیون ها گردشگر  داخلی و خارجی برای اصفهان جذب کنیم.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی