نماینده استان سمنان در شورای عالی استان ها: هزینه های ساخت یک خانه در روستا و شهر یکسان است
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
رضا شاه حسینی

شاه حسینی با بیان اینکه هزینه های ساخت یک خانه در روستا و شهر یکسان است گفت: این در حالی است که ارزش افزوده خانه سازی در شهر چند برابر خانه سازی در روستاست.

رضا شاه حسینی نماینده استان سمنان در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، در ابتدا با بیان اینکه امکانات را در شهرها متمرکز کرده اند و  شهرهای کوچک نسبت به روستاهای ما امکانات بیشتری دارند اظهارداشت: این مهم یکی از دلایلی است که باعث شده است روستائیان به شهرها مهاجرت داشته باشند.

وی گفت: اکثر روستائیان ما فقط تا مقطع دبستان می توانند در روستاها تحصیل کنند و باید برای ادامه تحصیل به شهرها بروند. در واقع مقاطع راهنمایی و دبیرستان در روستاها وجود ندارد. می طلبد آموزش وپرورش در این رابطه اقدام کند. در بخش آموزش و پرورش هر چه بتوانند روستاها را تقویت کنند انگیزه روستایی برای ماندن در روستا بیشتر خواهد شد.

وی افزود: طی سال های اخیر برای جاده های روستایی و بهسازی روستاها اقداماتی صورت گرفته است. ولی این بهسازی و ایجاد جاده برای روستاها بسیار دیر انجام شد و بسیاری از افراد از روستا به شهر مهاجرت کرده بودند

 شاه حسینی در ادامه تشریح مشکلات روستائیان گفت: هزینه های ساخت یک خانه در روستا و شهر یکسان است. کسی که در یک روستا اقدام به ساخت خانه می کند هزینه های ساخت آن با شهر یکسان است. ولی ارزش افزوده ای که در یک شهر وجود دارد با یک روستا بسیار متفاوت است.

وی بیان کرد: روستاها باید از امکانات بیشتری برخوردار باشند. مسئولین باید برای ساخت و ساز روستائیان یارانه و وام های کم بهره اختصاص دهند. در این صورت روستاییان برای ماندن در روستا تشویق می شوند.

بیمه کشاورزان و روستاییان باید به صورت جدی پیگیری شود

شاه حسینی با اشاره به نقش روستائیان در توسعه پایدار کشور گفت: یک فرد روستایی با تولید در بخش کشاورزی، دامپروری، قالی بافی و سایر بخش های مختلف می تواند در رونق اقتصادی جامعه و توسعه کشور تاثیر مستقیم داشته باشد. اگر به روستاییان بها دهیم می توانیم تولیدات خود را افزایش دهیم و راندمان کار خود را بالا ببریم. وقتی این مهم صورت گرفت، نیازی به کشورهای دیگر نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه بیمه کشاورزان و روستاییان باید به صورت جدی پیگیری شود گفت: بیمه روستاییان را حذف کردند. جدیدا یک بیمه عشایری برای آن ها در نظر گرفتند. کشاورز ما بیمه تامین اجتماعی نیست. دامپرور ما نیز اگر بیمه دارد با مبلغ بالا بیمه خود را پرداخت می کند.

نماینده استان سمنان در شورای عالی استان ها عنوان کرد: در صورتی که مشکل بیمه کشاورز ما مرتفع شود بسیاری از مشکلات حل می شود. وقتی کشاورزمان بیمه شود برای ادامه فعالیت تشویق می شود.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی