نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استان‌ها: استان خراسان رضوی در زمینه راه‌های ارتباطی وضعیت مناسبی ندارد
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱
علی محمد اله یاری

‌اله‌یاری با بیان اینکه استان خراسان رضوی در زمینه راه‌های ارتباطی وضعیت مناسبی ندارد گفت: بسیاری از راه‌های ما از جمله این پروژه‌ها راه تربت حیدریه به خواف نیمه کار مانده است و راه‌ها موجود نیز به درستی نگهداری نمی شوند.

علی محمد ‌اله‌یاری رئیس شورای استان خراسان رضوی و نماینده این استان در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود گفت:  یکی از مهمترین مشکلات استان در بخش کشاورزی است که به دلیل عدم رعایت الگوی کشت و دیرکرد در پرداخت معوقات، کشاورزان ما دچار مشکل شده اند. بنابراین برنامه ریزی برای رعایت الگوی کشت، استفاده از سیستم نوین آبیاری، پرداخت معوقات و تسهیلات از سوی دولت و امهال وام‌ها کشاورزان می تواند بخشی از این مشکلات را برطرف کند.

رئیس شورای استان خراسان رضوی ادامه داد: مسئله دیگر هدر رفت آب از مرزهای استان به کشورهای همسایه است که شورائیان پیگیر این مسئله هستند. درخواست ما این است که این آب‌ها به شکلی مدیریت شود که نیاز آبی استان تامین گردد.

نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استان‌ها نیمه کار ماندن پروژه‌های راه سازی و ضعف در این حوزه را دیگر مشکل استان قلمداد کرد و توضیح داد: متاسفانه در حوزه راه‌ها استان خراسان رضوی وضعیت مطلوبی ندارد و بسیاری از راه‌های ما نیمه کار مانده است. از جمله این پروژه‌ها راه تربت حیدریه به خواف است.

وی افزود: ما در حوزه نگهداری راه‌ها نیز به دلیل عدم تامین بودجه مورد نیاز مشکل داریم و این مسئله سبب نا امن شدن راه‌ها و افزایش تصادفات رانندگی است.

‌اله‌یاری اضافه کرد: وضعیت بلاتکلیفی کارکنان شهرداری از جمله حقوق کم و وضعیت استخدامی آن‌ها نیز مسئله دیگری است که سال‌ها در دست پیگیری است و هنوز اتفاق مشخصی رخ نداده است.

رئیس شورای استان خراسان رضوی اظهار کرد: مشکل بعدی وضعیت مسکن مهر در استان است که بسیاری از پروژه‌ها به دلیل تامین نشدن بودجه نیمه کار رها شده است و مواردی هم که تحویل شده است از زیرساخت‌ها و امکانات مورد نیاز برخوردار نیست. در این حوزه شهرداری‌ها هم مشکل دارند و به دلیل نداشتن منابع مالی نمی توانند پروژه‌های خود را تکمیل کرده و در زمان تعیین شده تحویل دهند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی