رئیس شورای عالی استان‌ها: طرح مدیریت یکپارچه شهری و روستایی نتیجه بلوغ شوراها در پنج دوره گذشته است
سه‌شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
علیرضا احمدی

دکتر احمدی با بیان اینکه در پنج دوره گذشته شوراها به یک بلوغ رسیده اند گفت: نتیجه و خروجی این پنج دوره طرح مدیریت یکپارچه شهری است که می‌تواند بزرگترین خدمت ما به مردم باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، دکتر علیرضا احمدی رئیس شورای عالی استان‌ها در آغاز چهل و دومین اجلاس شورای عالی استان‌ها که به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی از طریق وبینار برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه نزدیک انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا هستیم افرادی که نامزد ورود به شوراها شده‌اند درگیر فعالیت‌های تبلیغاتی و رقابت هستند.

 ما زمانی که با رای مردم وارد شوراها می‌شویم باید به مردم خدمت کنیم و این طور نباشد که خدای ناکرده در انجام وظیفه خود قصور کرده باشیم.

وی افزود: ما در این مدت شاهد بودیم شهرهایی که شورای فعال داشتند و شهردار خوب انتخاب کرده بودند روز به روز پیشرفت می‌کردند و در نقطه مقابل شهرهایی که برخی از اعضای شورای آن در عملکرد خود کم کاری کرده بودند سرعت توسعه شهرها و روستاهای تحت مدیریت شان کُند بود.

احمدی اضافه کرد: با وجود همه این ها ما می‌بینیم که شوراهای شهر و روستا از چه جایگاهی برای توسعه شهرها و روستاها برخوردار هستند و برای مردم چقدر اهمیت دارند. مردم هر زمانی که اراده کنند، می‌توانند با منتخبان خود صحبت کنند و درخواست‌های خود را به گوش آنها برسانند.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه بسیاری از مشکلات شهرها و روستاها در همان شهر و روستا و به دست شوراها، شهرداران و دهیاران برطرف می‌شود گفت: بارها گفته‌ام بیشتر خدمات اجتماعی، فرهنگی، عمرانی و ... در شهرها از طریق شوراهای شهر و روستا و به دست شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به مردم عرضه می‌شود.

بنابراین ما نمی‌توانیم نقش مدیریت شهری و روستایی را در توسعه کشور و حل مشکلات مردم نادیده بگیریم.

وی با بیان اینکه ما امروز 37 هزار و 800 دهیار و 1370 شهردار داریم که مدیران شهرها و روستاهای کشور هستند تصریح کرد: این مدیران شهرها و روستاها که اجزای تشکیل دهنده کشور هستند را اداره می‌کنند و نقش بسیاری در جلب رضایت مردم دارند.

بنابراین ما امروز باید به شوراهای شهر و روستا ببالیم که خدمات ارزنده‌ای داشته‌اند. هرچند تعداد اندکی از اعضای شورای شهر و روستا نیز دانسته یا نادانسته تخلفاتی انجام داده‌اند که البته آن هم زیاد است؛ اما نباید عملکرد این تعداد کم، کل شوراها و خدمات آنها را زیر سوال ببرد.

احمدی اظهار کرد: امروز شوراها بعد از پنج دوره توانسته‌اند به یک بلوغ برسند و خروجی این بلوغ باید طرح مدیریت یکپارچه شهری و روستایی باشد که به لطف خدا امروز در صحن مجلس قرار دارد.

رئیس شورای عالی استان‌ها تاکید کرد: با اجرای این طرح شوراهای شهر و روستا به معنای یک مجلس کوچک در شهرها و روستاها عمل می‌کنند و بسیاری از مشکلات حل می‌شود و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به هویت واقعی خود که همان مدیر شهر و یا روستا بودن است دست پیدا می‌کنند.

وی بیان کرد: ما اگر در این پنج دوره از عمر شوراها هیچ کاری انجام نداده باشیم و تنها عملکرد ما تصویب و اجرای این طرح باشد خدمت بزرگی به مردم ایران کرده‌ایم.

احمدی با اشاره به انتخابات شوراهای اسلامی گفت: هر کسی که در انتخابات شوراها شرکت می‌کند یک ظرفیتی برای جذب مردم دارد. بنابراین لازم است نمایندگان شورای عالی استان‌ها و اعضای شوراهای سراسر کشور به عنوان معتمدین مردم و نخبگان شهری از تمام ظرفیت خود برای جلب نظر مردم در راستای شرکت در انتخابات و حضور در پای صندوق‌های رای استفاده کنند تا حضور گسترده مردم به اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی کمک کند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی