نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها: شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر به رشد شکوفایی شهرها کمک می‌کند
دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
مرتضی صالحی نژاد

صالحی نژاد ضمن تبریک عضویت شهرهای زنجان و سلطانیه در شبکه شهرهای خلاق گفت: عضویت در شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر ایران به رشد و شکوفایی شهرها کمک می‌کند.

مرتضی صالحی نژاد نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها ضمن تبریک عضویت شهرهای زنجان و سلطانیه در شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر ایران گفت: در اولین دوره از شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر ایران 276 شهر آثار خود را به دبیرخانه شهرهای خلاق ارسال کرده بودند که از این میان 60 شهر به مرحله پایانی رسیده‌اند.

وی ادامه داد: از استان زنجان هم شهرهایی برای عضویت در این شبکه مستندات خود را ارسال کرده بودند که از میان آنها شهرهای زنجان در بخش صنایع دستی و سلطانیه در بخش ادبیات عضو شهرهای خلاق فرهنگ و هنر ایران شده‌اند که باعث افتخار استان زنجان است.

صالحی نژاد افزود: عضویت یک شهر در شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر سبب رشد و شکوفایی و شهرت آن شهر می‌شود و امکاناتی در اختیار این شهرها قرار می‌گیرد تا بتوانند توانایی خود در بخش هنری و فرهنگی را در سطح ایران و جهان تبلیغ کنند و از این رو از عضویت 2 شهر از استان زنجان خرسند هستیم و امیدواریم دیگر شهرهای استان هم به این سمت حرکت کنند.

نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: شهرهای استان زنجان به لحاظ فرهنگی و هنری قدمت و پیشنه ای طولانی دارند. شهر سلطانیه علاوه بر ادبیات، دارای بلندترین گنبد خشتی جهان است و سالانه گردشگران بسیاری را جذب خود می کند.

وی ادامه داد: دیگر شهرهای استان هم به صنایع دستی و ادبیات مشهور هستند که از آن میان می‌توان زنجان را در حوزه صنایع‌دستی نام برد که در زمینه چارق دوزی، صنایع مسی، چاقو و ... شهرت جهانی دارد.

نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: همچنین شهر هیدج به شهر عالم پرور معروف است که دانشمندان و ادیبان بزرگی از جمله حکیم هیدجی حکیم بزرگ منطقه از آنجا برخواسته اند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی