نماینده چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استانها: بیش از ۳۰ مدرسه در شهرستان لردگان تخریبی هستند
يکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
مهدی محمودی

نماینده چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها گفت: نزدیک به ۳۰ الی ۴۰ مدرسه در شهرستان لردگان تخریبی هستند و مردم این شهرستان با علم به این مسئله فرزندان خود را به این مدارس می‌فرستند، این مدارس احتیاج به بودجه در زمینه بازسازی دارند.

مهدی محمودی نماینده استان چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای اظهار داشت: شهرستان لردگان و خانمیرزا نزدیک به 180 الی 200 کیلومتر از شهرکرد فاصله دارد و از نظر جمعیت و جغرافیایی ظرفیت‌های خوبی دارد اما در این مدت بودجه‌ای با تناسب جمعیت و جغرافیا به این شهرستان تخصیص نیافته است.

وی افزود: اگر عدالتی وجود دارد باید بودجه بر اساس ظرفیت، جمعیت و جغرافیا تخصیص یابد، امید است از این پس تخصیص بودجه به این شکل صورت گیرد.

نماینده استان چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها با اشاره به مشکلات شهرستان لردگان، گفت:  شهرداری لردگان تا قبل از الحاق چهار روستا با جمعیت 25 هزار نفر بود اما بعد از الحاق چهار روستای شیرانی، خاردان، حاجی آباد و جلیل آباد جمعیت به 50 هزار نفر افزایش یافت اما متاسفانه بودجه اختصاص یافته به میزان قبل است.

وی با اشاره به موضوع آب در این شهرستان، تصریح کرد: نه تنها شهرستان لردگان بلکه هشت شهرستان دیگر استان زیرساخت‌های آبی و آبرسانی آن‌ها با مشکل مواجه است، استانی که حوزه آبریز است و طبق قانون اصل 50 محیط زیست ابتدا باید نیازهای اولیه حوزه آبریز برطرف شود و سپس آب انتقال یابد، نباید به چنین وضعی گرفتار شود.

نماینده استان چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها افزود: متاسفانه زیرساخت‌های آبی شهرستان لردگان فرسوده و نیاز به تعویض دارند، توسعه در یک کشور مرتبط به زیرساخت‌های آن است اما هنوز در ابتدای این مسیر هستیم.

محمودی خاطرنشان کرد: پتروشیمی در لردگان بخش فلارد احداث شده است،  یک مجموعه زمانی کامل است که سیکل تولید و مواد زائد آن به صورت کلی و جز در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: 1.5 درصد بودجه باید به مشکلات محیط زیستی آن منبع تولیدی اختصاص یابد. سد کارون مشکلات زیادی در شهرستان لردگان به وجود آورده در حالی که هیچ درآمدی عاید مردم لردگان نمی‌کند.

وی با اشاره به لردگان، بیان داشت: قریب به 30 الی 40 مدرسه در این شهرستان تخریبی هستند و مردم این شهرستان با علم به این مسئله فرزندان خود را به امید ساختن آینده ایران به این مدارس می‌فرستند، این مدارس احتیاج به بودجه در زمینه بازسازی دارند.

نماینده استان چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها با اشاره به جاده ایذه-لردگان، گفت: این جاده از جاده‌های استراتژیک  و بین‌المللی  است که در ماه حوادث زیادی دارد و باعث کشته شدن مردم می‌شود، برای این جاده بودجه در نظر گرفته شده اما هر چه سریعتر باید به اجرا برسد تا حوادث کاهش و باعث رضایت مردم باشد. 

پایان پیام/

 

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی