نماینده استان قم در شورای عالی استان‌ها هشدار داد افزایش زائران در دوران پسا کرونا؛ قم را درگیر کم‌آبی می کند
شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
حسن شریفی

شریفی با بیان اینکه با پایان و یا فروکش کردن همه‌گیری ویروس کرونا سفرهای زیارتی به استان و شهر قم افزایش ‌می‌یابد گفت: در این صورت کم‌آبی یکی از مشکلات اصلی قوم خواهد بود و مسئولان از اکنون باید چاره ای برای این مسئله بیندیشند.

حسن شریفی نماینده استان قم در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به وضعیت بارندگی سال گذشته گفت: استان قم یکی از استان‌های گرم و خشک کشور است که همیشه با مشکل کم‌آبی روبه‌رو بوده است.

وی افزود: آب این استان در حال حاضر از طریق انتقال میان حوزه‌ای و از سرشاخه‌های رود دز تامین‌ می‌شود و تاحدودی توانسته است مشکل آب آشامیدنی استان را برطرف کند.

نماینده استان قم در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: اما از آنجایی که سال گذشته سال آبی بسیار بدی بود و بارندگی از میانگین سال‌های گذشته بسیار پایین‌تر بود، دسترسی به آب سخت‌تر ‌ می‌شود. و استان لرستان نیز که آب استان قم را تامین می‌کند، درگیر کاهش بارندگی شده است بنابراین در تامین آب با مشکل روبرو خواهیم شد.

وی ضمن ابراز امیدواری از عملکرد مسئولین برای حل مشکلات کمبود آب گفت: از سوی دیگر استان قم یک استان زیارتی است و با پایان و یا فروکش کردن همه‌گیری ویروس کرونا قطعا یک موج مسافرتی به این استان برای زیارت خواهیم داشت و کسانی که در این یکسال نتوانسته اند برای زیارت به استان سفر کنند در شرایط مناسب به قم ‌ می‌آیند و در این صورت مطمئنا یکی از مشکلات اصلی برای مسئولین استانی تامین آب آشامیدنی است. چرا که به یک‌باره نیاز آبی چندین برابر افزایش ‌می‌یابد.

شریفی افزود: از این رو مسئولان از اکنون باید فکر چاره‌ای برای حل این مشکل داشته باشند تا در صورت چنین رخدادی با بحران اجتماعی و بهداشتی رو به‌رو نشویم.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی