نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها: شروع جیره بندی آب در استان بوشهر با آغاز فصول گرم سال / دولت در تامین آب آشامیدنی استان بوشهر سرمایه گذاری کند
سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
سید علی اکبر فاطمی

فاطمی با اشاره به شروع جیره بندی آب در آغاز فصول گرم سال گفت: امسال نیز مانند سال‌های گذشته آب در استان بوشهر جیره بندی می‌شود و دولت باید در تامین آب آشامیدنی این استان سرمایه گذاری‌های لازم را داشته باشد.

سید علی اکبر فاطمی نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به شروع فصول گرم سال و کمبود آب در استان بوشهر گفت: استان بوشهر در سال‌های گذشته نیز درگیر خشکسالی و کمبود و جیره بندی آب بود. به نوعی این یک روال همیشگی در این استان است.

وی افزود: این مشکل امسال هم مانند گذشته ادامه پیدا کرده است و مردم اعتراضات خود در مورد کمبود آب را به شورا می‌آورند و از شورا می‌خواهند مشکل را حل کنند.

فاطمی تصریح کرد: وقتی مردم می‌بینند استان بوشهر در کنار دریا قرار گرفته است اما دسترسی به آب آشامیدنی کم است و آب جیره‌بندی می‌شود. درست است که مقداری از آب دریا شیرین‌سازی می‌شود اما مشکل برطرف نشده است.

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: استان بوشهر از نظر طبیعی درگیر کم آبی است و باید از راه‌های دیگر آب مورد نیاز را تامین کرد. این راه می‌تواند انتقال آب باشد یا شیرین‌سازی آب. با توجه به نزدیکی بوشهر به دریا شیرین سازی آب منطقی و اقتصادی تر است.

وی بیان کرد: از این‌رو لازم است که سرمایه گذاری‌های مورد نیاز برای تامین آب مردم انجام شود. مردم وقتی می‌بییند آب خلیج فارس شیرین شده و به کویر مرکزی ایران می‌رود سوال می‌کنند که چرا در کنار دریا به آنها آب نمی‌رسد.

فاطمی بیان داشت: جیره‌بندی آب در شهرهای استان در ماه مبارک رمضان مردم را آزار می‌دهد. هر 5 ساعت یکبار به محلات مختلف آب می‌رسد. بسیاری از مردم هم توان خرید منبع آب برای ذخیره سازی ندارند و باید تا آمدن آب همه کارهای خود را تعطیل کنند.

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: استان بوشهر به لحاظ اقتصادی جزو استان‌های بسیار مهم است. منطقه اقتصادی عسلویه، منطقه اقتصادی پارس شمالی، منابع گاز و نفت و صدها نمونه دیگر که بخش زیادی از درآمد کشور را تامین می‌کند اما مردم این استان از داشتن آب آشامیدنی سالم بی بهره هستند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی