نماینده استان مازندران در شورای عالی استان‌ها: مازندران نیازمند دوز بیشتری از واکسن کروناست
چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
مبشری

مبشری بااشاره به اینکه وضعیت همه گیری ویروس کرونا در استان‌های شمالی به ویژه مازندران بسیار بد است، درخواست کرد دوز بیشتری از واکسن کرونا در اختیار این استان‌ها قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، علیرضا مبشری نماینده استان مازندران در شورای عالی استان‌ها با اشاره به همه گیری شدید ویروس کرونا در استان‌های شمالی کشور گفت: با توجه به شیوع بالای ویروس کرونا در استان‌های گردشگر پذیر مازندران و گیلان نیاز به دوز بیشتری از واکسن کرونا وجود دارد.

نماینده استان مازندران در شورای عالی استان‌ها افزود: پیش از عید نوروز وضعیت این استان‌ها بهتر بود که متاسفانه در حال حاضر شرایط تغییر کرده است. برای مثال شهر رامسر در 28 اسفند چهار بستری کرونایی داشته است اما امروز تعداد بستری‌ها به 80 نفر رسیده است.

وی ادامه داد: متاسفانه یکی از دلایل افزایش بیماری در استان‌های شمالی باز کردن راه‌ها برای مسافران نوروزی بوده است. بنابراین باید تصمیم بگیریم که اکنون چه کاری برای مهار بیماری انجام دهیم.

مبشری تصریح کرد: وضعیت استان مازندران از قرمز هم بدتر است و هر روز آمار تغییر قابل توجهی دارد.

نماینده استان مازندران در شورای عالی استان‌ها بیان داشت: اکنون 40 درصد از بستری‌های بیماران کرونایی در شهر ساری، غیر ساروی و غیرمازندرانی هستند. یعنی از نقاط دیگر کشور به این استان آمده‌اند و درگیر بیماری و مجبور به بستری شده‌اند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر راهکاری که موثر به نظر می رسد اختصاص دوز بیشتر واکسن کرونا به این استان است.

مبشری ادامه داد: پس از اختصاص دوز واکسن باید به دنبال واکسینه کردن گروه‌های در معرض خطر مانند کاربران پمپ بنزنین‌ها، کادر درمان، پاکبان‌ها و ... باشند.

نماینده استان مازندران در شورای عالی استان‌ها افزود: متاسفانه امکانات دریافتی ما در استان‌های گردشگر پذیر برای مقابله با ویروس کرونا مطابق با نیاز جمعیت موجود نیست.

این استان‌ها به اندازه جمعیت خود امکانات دریافت می‌کنند اما باید به جمعیت زیادی از جمله گردشگران هم خدمات ارایه دهند.

وی از رئیس شورای عالی استان‌ها خواست تا ضمن رایزنی با وزارت بهداشت و کشور شرایط را برای رسیدگی به وضعیت استان‌های مازندران و گیلان فراهم کنند.

 

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی