نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان ها: قانون شوراها باید به نحوی تغییر کند که افراد نخبه و سالم وارد شورا شوند
شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
سید علی اکبر فاطمی

فاطمی با بیان اینکه ما نیاز به حضور افراد نخبه، با تجربه و سالم در شوراها داریم گفت: باید نظارت بر ورود افراد بیشتر شود و قانون شوراها به شکلی تغییر یابد که افراد سالم و با تجربه وارد شوراها شوند.

سید علی اکبر فاطمی نماینده استان بوشهر و عضو دو دوره شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به پیش‌رو بودن انتخابات شوراها گفت: اعضایی که وارد شورا می شوند باید با تجربه، توانا و آگاه در مسائل شهری و روستایی باشند.

وی افزود: همچنین یکی از مهمترین ویژگی های اعضای شورا داشتن فرصت برای پیگیری اقدامات شورایی است. یعنی کسی که عضو شورای شهر یا روستا می شود باید وقت زیادی برای مشارکت در وظایف شورا داشته باشد.

فاطمی با بیان اینکه برای ورود به شورا باید نظارت هایی وجود داشته باشد، تصریح کرد: لازم است شرایطی برای ورود به شورا وجود داشته باشد که افراد سالم و با تجربه وارد شورا شوند و حتی در قانون شوراها نیز باید فاکتورهایی برای حضور افراد نخبه پیش بینی شود.

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان ها بیان داشت: این فیلترها باید شرایطی را فراهم کند که افراد فاسد یا کسانی که برای سود شخصی وارد شورا می شوند نتوانند عضو شورا شوند. چرا که چنین افرادی باعث می شوند جایگاه شوراها زیر سوال رود و اعتماد مردم به این نهاد مردمی کاهش یابد.

وی در پایان با اشاره به اهمیت شوراها برای توسعه شهرها از مردم در خواست کرد با به صورت گسترده در انتخابات شرکت کرده و افرادی را که دارای صلاحیت نمایندگی هستند را انتخاب کنند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی