نماینده خراسان شمالی در شورای عالی استان ها: بنیاد مسکن عملکرد خوبی در بهسازی بافت روستایی و فرسوده داشته است
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
علیرضا ایزدی

ایزدی با بیان اینکه تنها راه کاهش آسیب به خانه های روستایی تخصیص اعتبار برای مقاوم سازی خانه های روستایی و بافت فرسوده است گفت: در این زمینه بنیاد مسکن تجریه خوبی داشته و نمره قبولی گرفته است بنابراین میتواند باز هم در این زمینه خوب عمل کند.

علیرضا ایزدی رئیس شورای استان خراسان شمالی و نماینده این استان در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها ضمن اشاره به ضرورت مقاوم سازی خانه های روستایی گفت: بسیاری از روستاها و شهرهای کوچک نیاز به بازسازی و مقاوم سازی دارند.

وی افزود: این بازسازی می‌تواند از طریق اعطای وام های کم بهره و بلاعوض انجام شود. بنابراین باید در این زمینه توجه ویژه ای شود و مردم نیز آمادگی این مسئله را دارند.

ایزدی با بیان اینکه بنیاد مسکن پیشتر این مسئولیت را به عهده داشته و به خوبی از پس آن برآمده است گفت: بنیاد مسکن جز معدود دستگاه‌های اجرایی است که نمره قبولی می‌گیرد. نمی توان گفت همه کارها به صورت عالی انجام شده است اما این دستگاه نمره قبولی می‌گیرد.

نماینده استان خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: در استان خراسان شمالی بسیاری از روستاها هستند که به دلیل مقاوم سازی یا بهسازی بافت شکل روستاها تغییر یافته است و برای ساخت خانه ها به جای خشت و گل از مصالح نو و مقاوم استفاده کرده اند. زمانی که ما بررسی می‌کنیم می‌بینیم که به دلیل همین مقاوم سازی ها آسیب ها بسیار کاهش یافته است.

رئیس شورای استان خراسان ‌شمالی تصریح کرد: همین مسئله باعث شده است بسیاری از افرادی که از روستاها مهاجرت کرده بودند بعد از بازنشستگی یا حتی قبل از آن به روستا برگشته و خانه ساخته‌اند و در روستا زندگی می‌کنند. این موضوع سبب رونق روستاها می‌شود.

وی اظهار کرد: بنابراین از نظر من مهمترین راه برای بهسازی و مقاوم سازی روستاها توجه ویژه به بنیاد مسکن از طریق تخصیص اعتبارات ویژه است تا این نهاد بتواند تسهیلات ارزان در اختیار مردم روستاها و شهرهای کوچک قرار دهد.

ایزدی با دفاع از عملکرد بنیاد مسکن به ویژه بنیاد مسکن استان خراسان شمالی تصریح کرد: بنیاد مسکن استان خراسان ‌شمالی در زمینه ساخت و ساز خانه‌های روستایی بسیار خوب عمل کرد و عملکرد بسیار بهتری از سازمان نظام مهندسی داشت. هم مهندسان ناظر بنیاد نظارت خوبی انجام دادند و هم هزینه کمتری از مردم دریافت کردند.

رئیس استان خراسان شمالی تصریح کرد: نتیجه این عملکرد خوب سبب کیفیت بسیار خوب خانه های نوساز روستایی شده است که خوشبختانه تا کنون شکایتی از سوی مردم دریافت نشده است.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی