نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استان‌ها: راه نجات مشاغل مرتبط با گردشگری حمایت دولتی است نه آزاد کردن مسافرت مردم
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
علی محمد اله یاری

اله یاری با بیان اینکه آزاد کردن مسافرت‌های نوروزی می تواند به قیمت جان مردم تمام شود تصریح کرد: بهترین راه برای حمایت از مشاغل مرتبط با گردشگری که در دوره شیوع ویروس کرونا آسیب دیده اند یارانه و حمایت دولتی است نه آزادکردن مسافرت‌های نوروزی.

علی محمد اله یاری رئیس شورای استان خراسان رضوی و نماینده این استان در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به آغاز سفرهای نورزی و افزایش همه گیری ویروس کرونا گفت: اکنون با آغاز تعطیلات نوروزی ما دچار یک تناقض هستیم. از سویی انجام مسافرت‌ها سبب افزایش شیوع ویروس کرونا می شود و از سوی دیگر اعمال محدودیت سفر سبب ورشکستگی مشاغل مرتبط با گردشگری است.

وی افزود: اما در این شرایط اولویت اصلی باید حفظ جان مردم باشد. نباید برای حفظ برخی از مشاغل جان تعداد زیادی از انسان‌ها را به خطر انداخت. کما اینکه این ویروس بسیار مرگ بار است و تاکنون مردم به راه حل مناسب برای مقابله با ویروس دسترسی ندارند.

اله یاری تصریح کرد: البته سخن من به این معنی نیست که باید به وشکستگی یا زیان برخی از مشاغل آسیب دیده بی‌توجه باشیم بلکه بحث این است که حفظ سلامت و جان افراد در درجه اول اولویت قرار داد.

نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: در یکسال گذشته که ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرده است بسیاری از مشاغل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ریل خود بازگشته‌اند هرچند رونق اقتصادی تا شکست کامل ویروس کرونا اتفاق نخواهد افتاد، اما ادامه فعالیت این مشاغل راه نجاتی از ورشکستگی است.

رئیس شورای استان خراسان رضوی تصریح کرد: بنابراین از بین مشاغل آسیب دیده تعداد کمی باقی مانده‌اند که هنوز هم به نوعی تعطیل یا نیمه تعطیل هستند که عمدتا مرتبط با زمینه گردشگری است. هتل‌ها، رستوران‌ها، اماکن گردشگری، آژانس‌های مسافرتی و ... مهمترین این مشاغل هستند.

وی ادامه داد: بنابراین تا اطلاع ثانونی تنها راه نجات این مشاغل حمایت‌ها و یارانه‌های دولتی است. دولت باید بتواند از این مشاغل حمایت کند تا به حیات خود ادامه دهند.

اله یاری اضافه کرد: اینکه دولت بخواهد برای نجات این مشاغل به‌جای یارانه و حمایت مسافرت مردم را آزاد بگذارد نه تنها کار عاقلانه‌ای نیست بلکه بسیار هم خطرناک است.

رئیس شورای استان خراسان رضوی بیان کرد: بخشش بدهی، تعویق در گرفتن مالیات، پول برق و آب و گاز، یا به تعویق انداختن بازپرداخت وام می تواند این مشکلات را تا حد زیادی حل کند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی