نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها: نبود یک نظام بهینه توزیع محصولات کشاورزی موجب گرانی میوه و تره بار است
يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
علی قاسمی

قاسمی با بیان اینکه محصول کشاورزی به وفور در کشور تولید می شود گفت: متاسفانه نبود یک نظام توزیع محصولات کشاورزی سبب شده است دلالان تعیین کننده قیمت بازار باشند و این امر موجب زیان رساندن به تولید کننده و مصرف کننده شده است.

علی قاسمی نماینده استان فارس در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، در پاسخ به داین سوال که چرا در ایران با وجود تولید محصولات کشاورزی متنوع در زمینه تامین میوه و تره بار دارای مشکل بوده و در این حوزه گرانی وجود دارد؟ گفت: کشور ما و استان فارس دارای پتانسیل های بسیار غنی در بخش کشاورزی و تولید مواد غذایی است، اما متاسفانه مشاهده می‌شود که قسمت عمده حاشیه سود بازار رسانی کالاهای کشاورزی در جیب دلالان می‌رود.

وی افزود: متاسفانه نبود سیستم یکپارچه و قوی توزیع در بخش کشاورزی موجب بروز این اتفاقات می‌گردد. امروز قیمت گوجه فرنگی گلخانه ای در سر مزرعه 2 هزار تومان و در مغازه ۱۵ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. چرا باید طوری باشد که این فاصله ۱۳ هزار تومانی «که نفعی به حال کشاورز ندارد و ضرر و هزینه زیادی بر روی دوش مصرف کننده میگذارد» ایجاد گردد.

قاسمی تصریح کرد: همانگونه که رهبری معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود فرمودند که اجناس فراوان است اما قیمت ها بسیار بالاست و سود این قیمت بالا نصیب دلال‌ها می‌شود و ضرر آن به مردم می رسد. انتظار می رود متولیان امر از جمله وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت با ایجاد نظام بهینه تهیه نهاده تولید، توزیع و بازاررسانی کالاهای کشاورزی از تولید کننده و مصرف کننده حمایت کنند تا هم محصولات کشاورزی به صورت مرغوب و هم با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برسد و قسمت عمده سود فروش این محصولات به کشاورز به عنوان تولید کننده زحمتکش برسد که در سرما و گرما دست از تلاش و کوشش برای تامین امنیت غذایی یک کشور برنمی دارد و همچون مجاهد در راه خدا به ثبات کشور یاری می رساند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی