نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها: در صورت اعمال محدودیت های نوروزی دولت به فکر حمایت از مشاغل در تعطیلات باشد
يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
مرتضی صالحی نژاد

صالحی نژاد گفت: اگر دولت تصمیم به اعمال محدودیت در نوروز و جلوگیری از مسافرت مردم دارد باید از مشاغل تاثیرپذیر از گردشگری و تعطیلات سال نو حمایت کند تا افراد کمتری به ورشکستگی برسند.

مرتضی صالحی نژاد، نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها، در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، با بررسی خسارت و آسیب‌های کرونا بر زندگی مردم، تصریح کرد: درست در زمانی که هموطنان به ویژه افراد صاحبان مشاغل خدماتی، کسب و کارهای کوچک و بازاریان با مشکلات اقتصادی و تاثیرات تحریم‌ها دست و پنجه نرم می‌کردند، همه‌گیری جهانی ویروس منحوس کرونا هم مزیدی بر این مشکلات شد.

صالحی نژاد افزود: قدرت سرایت بالای ویروس کرونا، سبب درگیری درصد زیادی از جامعه را شده و مردم را از انجام فعالیت‌های روزمره باز نگه داشته است که این محدودیت‌ها زمینه ساز معضلاتی همچون تحمل ماسک‌، در خانه ماندن، ضدعفونی کردن مرتب سطوح و... شده است که ممکن است به مرور زمان سبب خستگی و کاهش رعایت آنها توسط جامعه شود.

وی با اشاره بر اینکه نتیجه رعایت دستورات بهداشتی در گام نخست برای سلامتی خودمان و سپس کاستن باری از فشار زحمات کادر بهداشت و درمان است، مطرح کرد: در این بین تدوین پروتکل‌های بهداشتی و افزایش چند برابری زحمات شبانه روزی کادر بهداشت و درمان در خط مقدم مبارزه با این ویروس جهت حفظ سلامتی هموطنان این پیام را در جامعه نشر می‌دهد که برای امنیت جانی خود و عزیزان مان و قدر نهادن رشادت‌های این ایثارگران، تمامی پروتکل‌ها و دستورات را رعایت کرده و بپذیریم که با اجرای همگانی این موارد از محدودیت‌های رفت و آمدی و حتی تعطیلی ناچارانه بازار و کسبه ... می‌توان پیشگیری کرد.

صالحی نژاد با بیان این که در نزدیکی ایام نوروز و شلوغی‌های خرید و دید و بازدیدها قرارگرفته ایم و این نیز می‌تواند در افزایش آسیب‌های کرونا خطرآفرین باشد، گفت: اکنون که در آستانه سال نو قرار گرفته‌ایم و همزمان با آن زمزمه‌هایی از ویروس کرونا موتاسیون یافته موسوم به کرونا انگلیسی به گوش می‌رسد این بدان معناست که بیش از پیش بایستی بر اجرای پروتکل‌ها و دستورات بهداشتی اهتمام داشته باشیم تا شکل گرفتن موج چهارم کرونا، نوروزی تلخ را برایمان رقم نزند و کام‌ها را تلخ نکند.

وی در ادامه گفت: همچنین در این میان مستلزم آن است که نهاد‌های دولتی اقدامات حمایتی خود را از مشاغل آسیب دیده گسترش و تداوم داده تا آن دسته از هموطنانی که شغل‌های خود را از دست داده یا با مشکل مواجه شده اند فشار زیادی را متحمل نشوند و همینطور اکنون زمان مناسب جهت تشکیل زمینه و برنامه‌ها برای جبران و جایگزین این دسته از خسارت‌ها در ایام پساکرونا است و باید از این روزها برای فردای جبران آسیب‌ها برنامه ریزی کرد و پیگیر آن بود.

مرتضی صالحی نژاد در خاتمه مطالب خود ضمن تاکید بر نهادینه ساختن فرهنگ رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نقش تاثیر گذار مردم در اجرای موفق آن موارد افزود: در پایان ضمن قدر نهادن زحمات سنگین و شبانه روزی اصحاب رسانه و مطبوعات در ارتقاء و اشاعه فرهنگ پذیرش و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه باید این نکته را توجه داشت که پشت هر اخبار مبنی بر تقلیل و کاهش آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا ، موجی از کاهش رعایت پروتکل‌ها و عادی سازی‌ها توسط جامعه خواهد بود که خود می‌تواند مزیدی بر موج‌های کرونایی باشد که نیازمند سیاست‌های رسانه ایی مختص به خود است تا از عادی انگاری‌ها جلوگیری شود.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی