نماینده استان سمنان در شورای عالی استان‌ها: حاشیه آزادراه حرم تا حرم برای سرمایه گذاری به شهرداری شهرهای در مسیر واگذار شود
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
رضا شاه حسینی

شاه حسینی با بیان اینکه بخش زیادی از آزادراه حرم تا حرم از استان سمنان عبور‌ می‌کند گفت: حاشیه این آزادراه‌ می‌تواند به محلی برای سرمایه گذاری شهرداری شهرهای در مسیر آزادراه تبدیل شود.

رضا شاه حسینی نماینده استان سمنان در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به جایگاه استان سمنان در حوزه راه‌های ارتباطی کشور گفت: کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب استان سمنان از استان سمنان عبور‌ می‌کند.

وی افزود: استان سمنان زمان محل عبور جاده ابریشم بوده است و اکنون نیز نقطه اتصال بسیاری از استان‌های کشور است. از این رو اگر بخواهیم جاده ابریشم را احیا کنیم استان سمنان باز هم بخشی از آن خواهد بود.

شاه حسینی تصریح کرد: آزادراه حرم تا حرم که جنوب غرب کشور را به شمال شرق کشور متصل‌ می‌کند نیز از سمنان عبور‌ می‌کند.

نماینده استان سمنان در شورای عالی استان‌ها با توضیح اینکه وجود راه‌های ارتباطی در این استان سبب جذب جمعیت و مسافر‌ می‌شود افزود: در صورتی که آزادراه حرم تا حرم به صورت کامل به بهره برداری برسد جمعیت زیادی از این مسیر استفاده‌ می‌کنند و به تبع آن وارد استان‌ می‌شوند از این‌ می‌تواند زمینه را برای جذب سرمایه به استان سمنان فراهم کرد.

وی افزود: بنابراین درخواست ما از وزارت راه و شهرسازی این است که حاشیه این آزادراه را برای سرمایه‌‌گذاری در اختیار شهرداری‌های شهرهای در مسیر قرار دهد، چرا که بهترین مکان برای سرمایه گذاری و ساخت مجتمع‌های خدماتی و رفاهی و ... است.

شاه حسینی افزود: از آنجایی که قرارگاه خاتم الانبیا سرمایه گذار این پروژه است و برای تامین هزینه‌های خود حق احداث مجتمع‌های رفاهی را نیز در از آن خود‌ می‌داند. درخواست ما این است که بخشی از این مناطق برای سرمایه گذاری در اختیار شهرداری‌های در مسیر قرار گیرد تا ضمن تامین منابع مالی شغل ایجاد کنند.

شاه حسینی اضافه کرد: افزون بر این استان سمنان دارای خطوط راه آهن هم هست که تا کنون هیچ سودی برای مردم این استان نداشته است. بنابراین پیشنهاد ما این است که استان سمنان به دلیل مرکزیتی که دارد تبدیل به‌هاب توزیع کالا شود. به این صورت که کالا از جنوب به استان وارد شود در آنجا دپو شود و سپس بارگیری شد و پخش گردد. این کار‌ می‌تواند استان را به مرکز بازتوزیع کالا تبدیل کند.

وی افزود: برای مثال منطقه ویژه اقتصادی گرمسار‌ می‌تواند تبدیل به بار انداز شمال به جنوب و جنوب به شمال شود.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی