نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان ها خبر داد آغاز بهره‌برداری از پتروپالایش کنگان
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
طاها دشتی مطلق

دشتی مطلق از آغاز بهره‌برداری واحد بازیابی اتان پتروپالایش کنگان به‌عنوان بزرگ‌ترین واحد تأمین خوراک پتروشیمی‌ها خبر داد.

طاها دشتی مطلق نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها از آغاز بهره‌برداری پتروپالایش کنگان خبر داد.

وی افزود: این واحد بازیابی اتان پتروپالایش کنگان به‌عنوان بزرگ‌ترین واحد تأمین خوراک پتروشیمی‌ها با ظرفیت تولید سالانه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصول و درآمد یک میلیارد دلاری برای کشور امروز (دوشنبه) با دست رئیس جمهور و به شکل ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری رسمی رسید.

دشتی مطلق تصریح کرد: واحد بازیابی اتان پتروپالایش کنگان با دریافت سالانه ۲۱ میلیون تن خوراک از فاز ۱۲ پارس جنوبی، ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن اتان، یک میلیون تن پروپان، ۵۰۰ هزار تن بوتان و ۲۵۰ هزار تن پنتان را دارد که می‌تواند سالانه حدود یک میلیارد دلار برای کشور درآمدزایی داشته باشد.

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان ها تصریح کرد: این واحد پتروشیمی افزون بر اینکه برای کشور می تواند مزایای زیادی را ایجاد کند در مقیاس استانی و شهرستانی نیز می تواند اشتغال ایجاد کرده و نیروهای استان و شهرستان را جذب کند.

وی ادامه داد: همچنین مشارکت در ساخت زیرساخت های مدیریت شهری و کمک به برنامه های فرهنگی ورزشی از دیگر ظرفیت های این واحد پتروشیمی است که در آینده محقق می شود.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی